Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPerdahçı, Nazım Ziya
dc.contributor.authorYüksel, Mediha Ayşen
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/891
dc.identifier.uri
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.description.abstractÇocuklara programlamayı öğretmek amacıyla pek çok bilgisayar programı ve robotlar eğitim pazarına sunulmuştur. Bu teknolojiler arasında Massachusetts Teknoloji Enstitüsü tarafından geliştirilen Scratch ile çocuklar blok tabanlı programlama dilini kullanarak bilgisayar programlama mantığını öğrenmektedirler. Çoklu zekâ teorisi kişinin sahip olduğu bilişsel becerileri kategorilere ayırarak açıklamaya çalışmaktadır. Bu teoriye göre insanlar belli bilişsel becerilere yatkın olabilirler. Bu bilişsel beceriler 8 zekâ alanına ayrılmaktadır: matematiksel/mantıksal, sözel/dilsel, görsel/uzamsal, duyumsal/müziksel, içsel/öze dönük, sosyal/kişiler arası, bedensel/kinestetik ve doğasal zekâ. Çoklu zekâ teorisine göre mantıksal zekâ alanı baskın olan kişilerin meslek seçimlerinde mantık ve matematik konularına ağırlıklı meslekler seçilmesi önerilir. Ör: muhasebeci, bilgisayar mühendisi, bilgisayar programcısı, yazılımcı vs. Bu teoriye göre çocukların zekâ alanlarındaki baskın alanın/alanların tespit edilmesi ile onların meslek seçimine erkenden yönlendirilmesi mümkün olabilir. Bu tezde, "Çocukların çoklu zekâ alanları ile blok tabanlı programlama dili olan Scratch'e yatkınlıkları arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?" araştırma sorusuna cevap aranmıştır. Öğrencilerin çoklu zekâ alanlarından bazıları ile blok tabanlı programlamaya yönelik öz-yeterlilik algıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu hipotez olarak öne sürülmüştür. Bunun için, blok tabanlı Scratch platformunda programlama etkinlikleri yapan ortaokul düzeyindeki öğrencilerin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz-yeterlilik algıları ve bu öğrencilerin çoklu zekâ alanları arasında anlamlı bir ilişki olup almadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu 45 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada iki ölçek kullanılmıştır. Ölçeklerden biri "Çoklu Zekâ Kuramı Değerlendirme Ölçeği", diğeri ise "Blok Temelli Programlamaya İlişkin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği"dir. Araştırma sonucunda, ortaokul öğrencilerinin blok tabanlı programlamaya yönelik öz-yeterlilik algıları ile çoklu zekâ alanlarının bazıları ile pozitif yönde, anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.en_US
dc.format.mediumxiii, 72 sayfa : tablo ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgramlamaen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÇoklu zeka uygulamalarıen_US
dc.subjectÇoklu Zeka Teorisien_US
dc.subjectMatematiksel düşünmeen_US
dc.subjectKodlamaen_US
dc.subjectBilgi işlemsel düşünmeen_US
dc.subjectStratchen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin çoklu zekâ alanları ve blok tabanlı programlamaya yönelik öz-yeterlilik algılarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enformatik Anabilim Dalı, Bilgisayar Ortamında Sanat ve Tasarım Programıen_US
dc.institutionauthorYüksel, Mediha Ayşenen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076615en_US
dc.identifier.yrd86FDBF01-20A2-214B-9D57-ADBD43FA7C12en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster