Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUstundag-Budak, A. Meltem
dc.contributor.authorOzeke-Kocabas, Ezgi
dc.contributor.authorIvanoff, Andre
dc.date.accessioned2025-01-09T20:14:24Z
dc.date.available2025-01-09T20:14:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0165-0653
dc.identifier.issn1573-3246
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1007/s10447-019-09379-5
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9039
dc.description.abstractThe primary objective of this pilot study was to consider the feasibility of whether Dialectical Behaviour Therapy (DBT) skills training could improve Turkish college students' psychological well-being by equipping them with effective skills. The study examined the use of DBT skills training with sophomore and junior Turkish college students self-identifying with adjustment-related issues (settling and transition). Participants attended an initial 8-week skills program combined with 12-weeks follow-up training. Students' depression, anxiety and stress scores all improved after both the initial and follow-up training compared to initial scores. This preliminary evidence suggests potential feasibility for using DBT skills training in college settings.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSpringeren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal For The Advancement of Counsellingen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectDBT skills trainingen_US
dc.subjectCollege studentsen_US
dc.subjectWell-beingen_US
dc.subjectMental healthen_US
dc.subjectFollow-upen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleDialectical Behaviour Therapy Skills Training to Improve Turkish College Students' Psychological Well-Being: A Pilot Feasibility Studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridUstundag-Budak, A. Meltem/0000-0002-4159-8980
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.1007/s10447-019-09379-5
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage580en_US
dc.identifier.endpage597en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.identifier.wosWOS:000495298900008
dc.identifier.scopus2-s2.0-85064246421
dc.identifier.scopusqualityQ2
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.indekslendigikaynakScopusen_US
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster