Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorThornberg, Robert
dc.contributor.authorOguz, Ebru
dc.date.accessioned2025-01-09T20:14:30Z
dc.date.available2025-01-09T20:14:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0883-0355
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1016/j.ijer.2013.03.005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9108
dc.description.abstractThe aim of the current study was to examine Swedish and Turkish teachers' perspectives on values education. Qualitative interviews with 52 teachers were conducted and analyzed. Values education was mostly about compliance with societal values and norms. The learning goals or values in values education were mainly on how to treat others and on self-responsibility. Teachers did not take a critical approach. A main method of values education reported by the teachers was to be a good role model in everyday interactions with students. Values education was largely described as an everyday practice embedded in the stream of social interactions. Furthermore, an everyday language was used when the teachers described values and values education. There was a lack of professional knowledge in this domain. (C) 2013 Elsevier Ltd. All rights reserved.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherElsevier Sci Ltden_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Educational Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectMoral educationen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectTeacher professionalismen_US
dc.titleTeachers' views on values education: A qualitative study in Sweden and Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridThornberg, Robert/0000-0001-9233-3862
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.1016/j.ijer.2013.03.005
dc.identifier.volume59en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.identifier.wosWOS:000209322800005
dc.identifier.scopus2-s2.0-84875767235
dc.identifier.scopusqualityQ1
dc.indekslendigikaynakWeb of Scienceen_US
dc.indekslendigikaynakScopusen_US
dc.snmzKA_20250105


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster