Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGörele, Hamit
dc.date.accessioned2025-01-22T12:34:29Z
dc.date.available2025-01-22T12:34:29Z
dc.date.issued1976en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9332
dc.description.abstractÇAĞIMIZ SANATI HAKKINDA DÜŞÜNCELER Mavi, gök ve deniz olduğu için değil, deniz ve gök mavi olduğu için güzeldir. Yeşil, ağaç olduğu için değil, ağaç yeşil olduğu için güzeldir. Bulut da öyle, dağ da, kır da. Madem ki mavi, güzel olmak için ne gök, ne deniz olmaya, ve yeşil de güzel olmak için ağaç olmaya ihtiyacı yoksa, ve madem ki, gök, gök olduğu için değil mavi olduğu için, bulut, bulut olduğu için değil de beyaz olduğu için güzelse, aydınlanmanızın "doğa doğa" diye direnmelerine ne denir? Bir ağacı maviye boyasanız kıyamet kopar: "Aman efendim, mavi ağaç olur mu?" diye. Dava bu kadar sade, hatta bu kadar basit. Ama anlaşılması ve anlatılması bu kadar güç. Her doğa parçasının güzel olmadığını doğa aşıkları da bilir. Doğa güzelliği bile, renklerin oyunu ve düzeni oranında güzeldir. Doğayı yıkıp, yeni ölçüler, yeni orantılar, yeni renklerde yepyeni bir dünya kurmak isteyen Chagall'ler, Dufy'ler, Matisse'ler de doğanın baskısından kurtaramadılar kendilerini. Arabasından tabancasını havaya sıka sıka "Picasso geliyor" diye naralar atarak Paris'e giren ihtilalci İspanyol delikanlısı oldu; kübizm sanat anlayışına karşı ilk isyan bayrağını açan ve sanatçıları ayaklandıran. Büyük zeka Matisse'in modern çabası bile, hiç kalır Picasso'nun ortaya attığı bu kübizm yanında. Picasso'nun sanata getirdiği ve az zamanda bütün sanat dünyasını saran bu yeni anlayış ona dünya çapında ün sağlamıştır. Matisse, Bonnard sevgisiyle gittiği Paris'ten 3,5 yıl sonra, Picasso ve Braque hayranlığına dönmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGüzel Sanatlar Akademisien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectÇağdaş sanaten_US
dc.subjectKübizmen_US
dc.subjectMatisseen_US
dc.subjectPicassoen_US
dc.subjectChagallen_US
dc.titleHamit Görele'nin retrospektif resim sergisi: 12-29/6/1967, Fındıklı Güzel Sanatlar Akademisien_US
dc.typebrochureen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster