Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türk Sanatı Tarihi Araştırma ve İncelemeleri II
dc.contributor.other | İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Sanatı Tarihi Enstitüsü | |
dc.date.accessioned | 2025-02-10T13:09:52Z | |
dc.date.available | 2025-02-10T13:09:52Z | |
dc.date.issued | 1969 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/9405 | |
dc.description.abstract | Türk Sanatı Tarihi Araştırmaları ve İncelemeleri II, daha önce hazırlandığı halde, biraz gecikerek şimdi yayınlanıyor. Türk Sanatı Tarihi Enstitüsünün bağlı bulunduğu Devlet Güzel Sanatlar Akademisinin çözüm bekleyen meseleleri, Enstitünün faaliyet ve yayınlarını etkilemekten uzak kalmıyor . Şimdi ikinci cildini sunduğumuz bu eser ne bir dergi, ne de bir yıllıktır. Ama kısa fası 1 a 1 arla ç ık mas ı arzu ve temenni edilir. Bu defa ikinci cilt daha pratik bir cilt i ç inde hazırlanmış, baskı ve tert i binin de daha itinalı olması gözetilmiştir. Kubad Ab~d araştırıcılarından Mehmet Önder'in bize getirdiği Selçuklu cam tabağı, Türk ve dünya sanat alemine ilk defa sunulan bir vesikadır . Behçet Ünsal'ın araştırmasında , İstanbul'un yok olan eski eserleri, plan, fotoğraf ve topoğrafyası ile yeniden canlanıyor : nakledilen veya değişikliğe uğrayanların eski ve yeni durumları belirtiliyor. Oktay Aslanapa denemesinde çinicilik tarihimize yeni ışıklar getiren İznik kazısı sonuçlarını bir arada toplamış bulunuyor . Çini kandiller incelemesi ile dünya ve Türk müzelerinden önemli örnekler sunan İsmail Ünal işlenmemiş bir konuyu ele almaktadır . Geçen yıl Orta Asya'da bir inceleme gezisi yapan Nejat Diyarbekirli, araştırmasında Türk sanatının kaynaklarına ve zoomorfolojik yönüne eğilmektedir. Türk Sanatının, Balkan milletleri üzerindeki tesirleri arasında, Macar sanatındaki izlerini Geza Feher bu yazısında ortaya koymaktadır . Aygen Bilge , eski bir Türk mimarı Davud Ağanın çizimiyle gayet kıymetli bir vesika sunmakta ve Fatih zamanına ait bir kaç çeşmeyi stil analiziyle belirtmeye çalışmaktadır. Geçtiğimiz yıllarda Türk Sanat Tarihi ailesi acı kayıplara uğradı . Rıfkı Melül Meriç· ten sonra Sedat Çetintaş, daha sonra da Ahmet Kutsi Tecer ve Burhan Toprak aramızdan ayrıldılar. Kendilerini rahmetle anmaktayız. Burada yardımlarını gördüğümüz Milli Eğitim Bakanlığı Yayımlar Genel Müdürü Enver Esenkova D. G. S . A. Müdürü Hüseyin Gezer ve Milli Eğitim Basımevi Müdürü Necati Sepetçioğlu'na ve diğer yardımcı arkadaşlara teşekkürlerimizi sunarız ./ Türk Sanat Tarihi Enstitüsü/ Kasım 1968 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Sanatı Tarihi Enstitüsü | en_US |
dc.relation.ispartofseries | İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Sanatı Tarihi Enstitüsü Yayınları: 2 | |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Sanat, Türk--Tarih | en_US |
dc.subject | İslam Sanatı--Türkiye | en_US |
dc.title | Türk Sanatı Tarihi Araştırma ve İncelemeleri II | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Kitaplar [644]
MSGSU Books