Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKavut, Emre
dc.contributor.authorÜnver, Büşra
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:23Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/953
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016.en_US
dc.description.abstractTeknoloji ve bilgi çağının ışığında derin bir değişiklik döneminden geçmekte olan 'mekân' kavramı, tarih boyunca fiziksel bir olgudan sanal ve soyut bir kavrama dönüşmeye başlamıştır. Teknolojinin yoğun etkisi altında kalınmış bu çağda, insanoğlu teknolojiye dayalı mekânı üretirken, mekânın tanımını ve gerçeklik algısını da değiştirmektedir. Teknolojinin yaygın kullanımı ile değişime uğrayan mekân, sinema perspektifinden bakılarak analiz edildiği zaman geçirdiği evrim ve insan ile etkileşimi gözler önüne serilmektedir. İnsanlar teknolojik gelişim karşısında endişelenerek, eleştirel bir yaklaşımla endişelerinin dışavurumu olan distopik gelecekler tasarlamışlardır. Sinema ve mimarlığın varoluşuna ilişkin ortak unsur olan 'mekân' kavramının ele alındığı bu çalışmanın amacı, distopik bilimkurgu sineması aracılığı ile mekân tasarımına ve mimarlığa ait öngörülerin oluşturulmasıdır. Çalışmada irdelenen filmler yoluyla mekân tasarımlarında özellikle teknolojik etkilerin hangi sorunlar ve açmazlara neden olabileceği sorularına cevap aranmıştır. Mimari öngörülerin oluşturulabilmesi amacıyla incelenen filmler 'kent', 'konut', 'sosyalleşme mekânları' ve 'alışveriş mekânları' başlıkları altında ele alınmıştır. Distopik türde yer alan filmlerden örneklem olarak 12 film üzerinde durulmuştur. Bu filmler, Metropolis, Blade Runner, The Fifth Element, Interstellar, Brazil, Gattaca, Oblivion, Black Mirror-Fifteen Million Merits, The Island, Minority Report, Wall E ve Ghost in the Shell olarak belirlenmiştir.en_US
dc.format.mediumxi, 122 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMekânen_US
dc.subjectBilimkurguen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMekansal Dönüşümen_US
dc.titleMekânsal dönüşümlerin distopik bilimkurgu sineması aracılığı ile incelenmesi ve mimari öngörüleren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorÜnver, Büşraen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0068114en_US
dc.identifier.yrdE08B6BFB-AE38-4438-846E-58745522D774en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster