Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Türkiye'de iç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi
dc.contributor.advisor | arayıcı, Osman | |
dc.contributor.author | Gül, Özge | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:15:23Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:15:23Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/957 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | İç mimarlık eğitimi dahilinde tasarım stüdyosu terimi hem diğer derslerde öğrenilen bilgilerin hayata geçirildiği fiziksel ortamı hem de bu ortamda deneyimlenen pedagojik yaklaşımı ifade etmektedir. Tasarım stüdyosunda deneyimlenen süreç bir ders anlatımının ötesinde, öğrencinin yürütücü ve diğer öğrenciler ile paylaşım içinde bulunduğu bir sosyal etkileşim olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle tasarım stüdyosunun tanımlanmasında anahtar kelime iletişimdir. Kritik olarak da adlandırılan yürütücü ile öğrenci arasındaki iletişim, tasarım stüdyosunda eğitimin başlıca aracı ve tasarım stüdyosu pedagojisinin merkezi olarak kabul edilmektedir. Bu tez çalışmasının amacı; tasarım stüdyosunda deneyimlenen sürecin farklı aşamalarında kullanılan kritik metotlarına yönelik bir geliştirme modeli önerisi oluşturarak tasarım stüdyosu derslerinin daha bilinçli ve verimli bir şekilde yürütülmesine katkı sağlamaktır. | en_US |
dc.format.medium | xiii, 275 sayfa : renkli resim, planlar, tablolar ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İç mimarlık -- Eğitim öğretim -- Türkiye | en_US |
dc.title | Türkiye'de iç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Gül, Özge | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0068127 | en_US |
dc.identifier.yrd | C21D0526-F3C3-4A6D-9306-D2EBA194D602 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Doktora Tezleri [786]
Doctoral Theses