Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArabacıoğlu, Burçin Cem
dc.contributor.authorAlbayrak, Onurcan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/976
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractE-sporun oluşumuna katkı sağlayan kavramlar arasında; oyun, turnuva, görselleştirme teknolojileri gibi kavramlar bulunmaktadır. Bu sebeple çalışma kapsamında e-spor, turnuva ve görselleştirme teknolojileri kavramlarının tarihsel gelişimi irdelenmiştir. Tez çalışması ile ilgili olarak e-spor turnuvalarının gerçekleştiği mekânlar, 2017-2020 yılları arasında araştırılarak incelenmiştir. E-spor turnuvalarının ülkemizde de gerçekleştiği organizasyonlardan biri oyun fuarlarıdır. Oyuncuların, izleyicilerin, turnuvanın düzeninden ve yayınlanmasından sorumlu çalışanların mekânsal ihtiyaçlarını gözlememek adına çalışma kapsamında Gaming İstanbul 2019 fuarı deneyimlenmiştir. İç mekân atmosferini oluşturan unsurlar, çalışma kapsamında e-spor turnuva mekânı özelinde ele alınmıştır. Günümüzde ilk örneklerini vermekte olan e-spor turnuva mekânları genellikle asli işlevi e-spor turnuvası gerçekleştirmek olmayan mekânların geçici dönüşümü sonrası faaliyet göstermektedir. E-spor turnuva mekânı kullanıcı grupları arasında; müsabakalarda mücadele eden oyuncular, müsabakaları takip eden izleyiciler, turnuvayı düzenleyen ya da yöneten çalışanlar ve müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında turnuva eyleminin teknik gereksinimlerinin kontrol ve denetiminden sorumlu çalışanlar bulunmaktadır. Mekân kullanıcılarının, kullanımındaki alanların ve kullanım biçimlerinin farklılaşması sonucunda ortaya çıkan mekânsal anlamlar da farklılaşmaktadır. E-spor turnuva mekânları çalışma kapsamında; küçük, orta ve büyük olmak üzere üç farklı boyutta ele alınmıştır. Bahsedilen boyut belirlenirken müsabakaları e-spor turnuva mekânında canlı olarak aynı anda takip edecek izleyici sayısı temel parametre olarak alınmıştır. Çalışma sonucunda gelecekte kurgulanması ön görülen e-spor turnuva mekânları için çalışma süresince elde edilen veriler ışığında mekânsal ihtiyaçlar belirlenmiştir. E-spor turnuva mekânlarının, mekânsal ihtiyaçların belirlenmesinin yanı sıra farklı ölçeklerdeki e-spor turnuva mekânları için iç mekân atmosferini oluşturan unsurlar ve mekânsal anlamlar tartışılmıştır.en_US
dc.format.mediumxxiv, 131 sayfa : resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-sporen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectTurnuvaen_US
dc.subjectOlimpiyat Oyunları -- Tarihen_US
dc.subjectMekân (Mimarlık)en_US
dc.titleE-spor turnuva mekânlarının incelenmesi ve mekânsal ihtiyaçlarının belirlenmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorAlbayrak, Onurcanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076465en_US
dc.identifier.yrdEB96BE40-5737-8446-BA5C-03C03DFB8877en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster