Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArabacıoğlu, Burçin Cem
dc.contributor.authorKılıç, Sura
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/977
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.en_US
dc.description.abstractİç mimarlık eğitimi boyunca temel tasarım dersinde üç boyut kullanımının eksikliğinden dolayı soyut olan problemleri somuta, somut olanları ise soyuta çevirmeyi ve düşünme becerilerin kazandırılmasına yönelik literatürde çalışmalar yapılmıştır. Yapılmış olan çalışmaların yeterince öğrencilere katkı sağlamadığı tespit edildiğinden Unity tabanlı 3D yazılımın geliştirilmesi bu çalışmayı yapmamızın ana sebebi olmuştur. Araştırmanın katılımcıları 310 öğrenciden, deney grubu toplam 240 olmak üzere 197 kız ve 43 erkek, kontrol grubu ise 70 birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Dört okulda yarı deneysel desenlerden kontrol gruplu ön-test son-test deney modeli kullanılmıştır. Kontrol gruplarında ise dönem içerisinde temel tasarım derslerinin değerlendirilmesi için dönem başında ve sonunda test uygulanmıştır. Deney gruplarına çalıştay öncesi ve sonrası UGT ve ZDT uygulanmış, ön-test ile son-test arasında en az dört gün olmasına dikkat edilmiştir. Kontrol grubu ve deney grubu ön- test karşılaştırılmasında kayda değer farklılık olmadığı ve benzer olduğu görülmüştür. Kontrol grubu ve deney grubu Ön-test, son-test karşılaştırılması değerlendirildiğinde farklılık olduğu görülmüştür. İki yöntemin karşılaştırılmasında ise sonuç, UGT ve ZDT puanlarına göre deney grubu öğrencilerinin 3B yazılım kullanarak öğrenme performansları kontrol grubundaki öğrencilerin geleneksel temel tasarım dersi uygulaması kullanarak öğrenme performansından daha yüksektir.en_US
dc.format.mediumxi, 210 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğadan esinli örüntüen_US
dc.subjectTemel Tasarım Stüdyosuen_US
dc.subjectBilgisayar destekli tasarımen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.titleUzaktan eğitimde temel tasarım dersine yönelik örüntüye dayalı parametrik çalıştay önerisien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorKılıç, Suraen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0076479en_US
dc.identifier.yrd9CC29DFC-36B1-E04A-86CC-016FD1989CBDen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster