Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.othereditörler Guido Beltramini, Antonio Padoan; fotoğraflar Pino Guidolotti; metinler Guido Beltramini; yayına hazırlayan ve kapak tasarımı Ayşegül İzer; çeviri Ahmet Fethi Yıldırım
dc.date.accessioned2025-06-25T08:47:32Z
dc.date.available2025-06-25T08:47:32Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.isbn9789756264430
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/9810
dc.description.abstractAndrea Palladio'nun (1508–1580) doğumunun 500. yıldönümü kutlamalarına, büyük mimara ilişkin araştırmaların genel bir güncellenmesi ve Vicenza, Londra, Barselona, Madrid, New York ve Washington’da düzenlenen bir dizi sergiyle en son araştırmaları daha geniş bir kamuoyuyla paylaşma fırsatı damga vurdu. Palladio şimdi de, Avrupa Kültür Başkenti İstanbul kutlamalarının bir parçası olarak Boğaziçi kıyılarına ayak basıyor. Doğu ile Batı arasında bin yıllık bir köprü ve oldukça ileri bir mimari kültürün yuvası olan bu kentin, İtalya’daki, özellikle de Venedik’teki Rönesans sanatı ve mimarisi üzerinde köklü bir etkisi vardı. Serginin ilk sunumunun katalogunda Howard Burns’ün de işaret ettiği gibi, Venedik ile İstanbul’un ortak yanları çoktu. Palladio ile onun büyük Türk çağdaşı Sinan arasında uzaktan bir alışveriş konusunu ele almak kuşkusuz benim işim değil. Ama Palladio’nun Maser’deki Tempietto’su ile Sinan’ın kullandığı merkezi kubbeli türbe tipi arasındaki benzerlikleri ya da Redentore’nin dairesel çan kulesinin Osmanlı minarelerine benzerliğini görünce, bir İtalyan ve bir Veneto yurttaşı olarak duyduğum hazzı ifade etmeme izin verin. Ayrıca, Palladio’nun Quattro Libri dell’Architettura (Mimarlığın Dört Kitabı, 1570) başlıklı ünlü kitabında yayınlanan villa cephelerinin, Sinan’ın cephe mimarisini etkilemiş olması olasıdır. Buradan, bu sergiyi Osmanlı İmparatorluğu’nun en önemli top dökümhanesi olan, 15. yüzyılda kurulmuş ve sonraki yüzyılda Muhteşem Süleyman (Kanuni Sultan Süleyman) tarafından genişletilmiş ve son olarak 1803 yılında III. Selim döneminde günümüzdeki haline gelmiş olan, heybetli tonozlu yapısıyla “bazilika”ya gösterdiği benzerlikle Palladio’nun kesinlikle hayranlık duyacağı bu büyülü mekânda ağırlayan Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesine teşekkür etmeme izin verin. Bu teşekkür aynı zamanda, bu serginin ve kataloğun hazırlanmasına bilgileriyle katkıda bulunmuş bilim insanları içindir. Dahası, Akdeniz’in iki yakasından kurumların ve bilim insanlarının Palladio adına bir araya geldiklerine tanık olmak, her zaman büyük bir sevinç ve memnuniyet kaynağıdır. Amalia Sartori CISA Andrea Palladio Başkanıen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rights© Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.subjectAndrea Palladioen_US
dc.subjectMimar Sinanen_US
dc.subjectSinan ve Palladioen_US
dc.subjectRönesans mimarisien_US
dc.subjectOsmanlı mimarisien_US
dc.subjectQuattro Libri dell’Architetturaen_US
dc.titleMimar Sinan İstanbul’da Palladio’yu ağırlıyoren_US
dc.typecatalogueen_US
dc.departmentMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster