Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Neşet Günal’ın toprak adamları
dc.contributor.other | Mimar Sinan Üniversitesi | |
dc.date.accessioned | 2025-06-25T11:03:00Z | |
dc.date.available | 2025-06-25T11:03:00Z | |
dc.date.issued | 1983 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/9832 | |
dc.description.abstract | 1923 yılında Nevşehir’de doğdu. Babası Nevşehir ilinden, annesi Aksaray’ın Camili Ören Köyü’ndendir. İlkokulu Şerefli Koçhisar’da, ortaokulu Nevşehir’de bitirdi. 1939 yılında Nevşehir Belediyesi’nin sağladığı bursla İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Akademi’de hocalık yapmakta olan Fransız ressam Léopold Lévy’nin öğrencisi oldu ve desen, resim çalışmalarıyla dikkati çekti. II. Dünya Savaşı’na rastlayan bu dönemde oluşan çelişkili sanat ortamında, bu çelişkileri değerlendirerek kendi kendini yetiştirmeye çaba gösterdi. 1946’da Akademi’yi bitirdi ve açılan Avrupa sınavını kazandı. 1948’de devletin sağladığı bursla Fransa’ya, “Fresk ve Duvar Resmi” konusunda uzmanlık öğrenimine gönderildi. École Nationale Supérieure des Beaux-Arts de Paris’de Fresk ve Duvar Resmi Atölyesi’nde öğrenci oldu. Resim çalışmalarını bir süre André Lhote, daha sonra Fernand Léger atölyelerinde sürdürdü. Ekolcü eğitime uyum sağlayamayınca oradan ayrıldı. Fransa, İspanya ve İtalya’daki müzelerde incelemeler yaptı. 1954 yılında yurda dönerek İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’ne asistan olarak girdi. 1970’te profesör oldu. Neşet Günal’ın yurda dönüşünde, “Bize Özgü” gerçekçi bir resim dilinin olanaklarının zorlanması gerekliliği görüşünü savunarak gerçekleştirdiği ilk yapıtları, Léger etkisi taşımakla birlikte daha doğacı ve daha gerçekçidir. Sonraki yapıtlarında ise içinden geldiği toprak insanlarını konu edinir. Acılarını, yoksulluklarını, kuşkularını, tutkularını yakından tanıdığı “Toprak Adamları”nın yaşam gerçeği onun sanatının gerçeği olur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Üniversitesi | en_US |
dc.rights | © Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.subject | Nevşehir, Aksaray | en_US |
dc.subject | Şerefli Koçhisar | en_US |
dc.subject | Léopold Lévy | en_US |
dc.title | Neşet Günal’ın toprak adamları | en_US |
dc.type | brochure | en_US |
dc.department | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Kitaplar [795]
MSGSU Books