Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Güncel Gönderiler: Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository
Toplam kayıt 9464, listelenen: 5961-5980
-
Kentte kadın sesleri: 1990 sonrasında İstanbul’da kentli kadının kültürel ürünler aracılığıyla kendini ifadesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu çalışmada öncelikle kentsel mekânın yapısına, değişen kent tanımlarına ve bu değişiklikleri çevreleyen tarihsel toplumsal kırılmalara yer verilmiştir. Aynı zamanda tarihsel süreç içinde kentsel mekânda kadınların ... -
Feminist yorum stratejileriyle halk anlatıları ve günümüz popüler anlatılarına yönelik bir inceleme
([y.y.], 2004)[Abstract Not Available] -
2000’lerde erkekliğin kamera-politik inşası (film ve dizilerde suç kahramanlığı sentezi, kimlik ve söylemi)
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)2000’lerde Erkekliğin Kamera-Politik İnşası: ‘Kurgusal Suç Kahramanlığı Sentezi, Kimlik ve Söylemi’ adlı bu tez çalışması, dizi ve film suç metinlerindeki kurtarıcı karakterlerin kimlik temsili olanaklarına işaret etmek ... -
Sembolik kültür ilişkileri ve bir örnek olarak armağan kavramı
([y.y.], 2005)[Abstract Not Available] -
2000’li yıllarda Türk televizyon dizilerinde çalışma ve yapım koşulları, bu koşulların üretime etkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2014)[Abstract Not Available] -
Yugoslavya sinema tarihinde siyah dalga dönemi ve Yugoslav toplumu üzerindeki etkileri
([y.y.], 2011)[Abstract Not Available] -
Kamu yayıncılığı ve bir kitle iletişim kurumu olarak Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT)
([y.y.], 2008)[Abstract Not Available] -
Türk sinemasının ulusal karakterini etkileyen öğeler ve seyirci-sinema ilişkisi
([y.y.], 2007)[Abstract Not Available] -
Türk sinemasındaki tiyatro kökenli oyuncu ve yönetmenler ve sinemamıza etkileri
([y.y.], 2007)[Abstract Not Available] -
Sinema kültür mirasının korunması ve dijital teknolojik gelişmelerin film arşivciliğine etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)İnsanoğlunun edindiği tecrübeleri bir başkasıyla paylaşma isteği arşiv kavramının doğmasına neden olmuştur. Bu istek önceleri görsel yolla, yazıyı keşfetmesiyle birlikte de yazılı anlatım araçlarıyla gerçekleşmiştir. Böylece ... -
Türk sinemasında edebiyat uyarlamaları ve bu uyarlamaların toplumsal yapıyla etkileşimi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2005)[Abstract Not Available] -
Türk sinemasında sansür ve etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Sansür, diğer bütün sanat dallarından daha yoğun ve baskıcı bir şekilde sinema sanatında ilk yıllardan beri varlığını sürdürmektedir. İşte bu çalışmada sinemanın toplumsal olarak etkileri, sansürün tanımı ve sinemada ... -
Türk sinemasında çekim sonrası üretime dayalı teknik altyapı sorunları ve bunun sinema sanatına etkileri
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Başlangıcından günümüze Türk sinemasında çekim sonrası üretim ve teknik altyapı sorunları, üç ana başlık içinde incelenmiş ve bunun sinema sanatına etkileri sunulmuştur. Sinema, Türkiye'ye icadından çok kısa bir süre sonra ... -
1939-1950 dönemi Türk sinemasının ekonomik, politik, toplumsal ve kültürel yapısı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)1939-1950 dönemi Türk sineması İkinci Dünya Savaşı'nın etkisi altında şekillenmiştir. Savaş yıllarındaki gelişmeler bu dönemi diğerlerinden farklılaştırır. Bu yıllarda sinema eğitimi almamış ancak genel anlamda sanatsal ... -
Türk sinemasının yerli dizilere etkisi ve seyirci ilişkisi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu tez üç bölümden oluşmaktadır; Birinci bölümde 1960-1975 döneminde Türk sinemasının "seyirci merkezli" üretim yapısı ve bu yapının filmlerde içeriğe olan etkisi ortaya konulmaktadır. kinci bölümde, 1975 yılından 1990'da ...