Abstract
20. yüzyılda plastik sanatlarda biçim ve üslupta yenilikler meydana gelmiştir. Bu eser
metni, 20. yüzyıl resim sanatında etkili olan biçimsel yeniliğin başlangıcı konumundaki
Amerikan Soyut Dışavurumculuğunda, Renk Alanı resminde, Süprematizm’de ve
geometrik biçimleri, soyutlamayı, yalınlaşmayı temel alan benzer akımlardan örneklerle
arınma kavramını ele alır. Yalınlaşmayı, soyutlama ve indirgeme kavramları üzerinden,
yüzey biçim, mekân nesne ilişkilerinde ve renkte sadeleşme olarak incelemeyi amaçlar.
20. yüzyılda plastik sanatlarda arı, yalın, saf sanat anlayışı, temsilden soyutlamaya,
derinlikten yüzeyselliğe, üç boyutlu yanılsamadan iki boyutlu düz yüzeye, geniş bir renk
skalasından monokroma doğru bir eksen üzerindeki uygulamalarla örneklendirilmiştir.
Yalınlaşmanın incelenmesi ile temsil edilen herhangi bir nesnenin varlığı ya da yokluğu
tartışmasından ziyade resmin biçim ve renk gibi plastik unsurları, üç boyutlu yanılsama
ve gerçekçi betimleme yapılmadan yalnızca iki boyutlu yüzeyin kabartılmasıyla ifade
edilmiştir