Abstract
Ahşap, tüm zamanların malzemesidir. Doğal görüntüsü, doku ve rengindeki çeşitlilik
insanlar için vazgeçilmez olmuştur.
Yapay ahşap malzemeler, endüstrileşme ile meydana gelen değişimlerin sonucunda
oluşturulmuştur. Kaynağı, doğal ahşap olan bu malzemeler, farklı özellikler
kazandırılarak, yeni tasarımlara araç olmuşlardır. Geniş biçim ve yüzey olanaklarıyla
yapay ahşap, tasarımcılar için önemli bir anlatım aracıdır.
Giyim, kadınların toplumdaki statülerinin bir göstergesidir. Giyimi şekillendiren
moda kavramı ise, kadınların kimliklerini ifade ettikleri bir dildir. Kadınlar, moda
sektörünün asıl hedefleridir.
Bu çalışmada, kadınlar için vazgeçilmez olan, giyim kavramı ile doğal ve yapay
ahşabın, kadın modasının teşhir alanları olan bayan giyim mağazalardaki kullanımı
incelenmiştir. Bayan giyim mağazalarında iç ve dış mekan kurgusu hakkında genel
bilgiler verilmiştir. Bayan giyim mağazalarının bölümlerinde kullanılan doğal ve yapay
ahşap malzemeler belirtilmiş ve mekana neler kattıkları irdelenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Doğal ve Yapay Ahşap, Üst Yüzey İşlemleri, Bayan giyim,
Mağaza, İç mimari