Özet
Bu eser metninde, çağdaş müziğimizin önde gelen bestecilerinden İlhan Usmanbaş ve Hasan Uçarsu'nun flüt için yazdıkları iki eseri incelenmiştir. İki ana bölümden oluşan çalışmanın ilk bölümü İlhan Usmanbaş'a ayrılmıştır. Solo flüt için yazdığı "Fl.-75" adlı eseri yapısal olarak ele alınıp, bestecinin bu yapıtında kullandığı ölçüsüz yazım tekniği üzerinde durulmuştur. Yapıtta yorumcunun karşılaşabileceği teknik zorluklar göz önünde bulundurularak çeşitli çalışma yöntemleri önerilmiştir. Bunun yanı sıra İlhan Usmanbaş'ın besteci kimliği, etkilendiği akımlar ve sanatın diğer dallarıyla kurduğu güçlü bağ belirtilmiş, bu bilgiler ışığında esere hem teknik hem de ifade bakımından açıklık getirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Hasan Uçarsu'nun Flüt ve Piyano için "…zamansal çelişkiler kenti, İstanbul…" adlı eseri, bestecinin çoğu müziğinde etkisini gördüğümüz 'İstanbul' üzerinden tematik olarak incelenmiştir. Bu eser için de yorumcuya yol gösterecek teknik çalışmalar araştırılmış ve yorumcunun bilgisine sunulmuştur. Ayrıca besteci ile 20.10.2014 tarihinde bir söyleşi gerçekleştirilmiş ve bu söyleşide edinilen bilgilere çalışmada yer verilmiştir. Bestecilerimizin diğer flütlü eserlerinin de çoğunun müzikal ve biçimsel olarak bilgilendirmesi yapılmıştır. Metin çalışmasında incelenen eserlerin form analizi yapılarak yorumcuların bestecileri ve müziklerini daha derinlemesine öğrenmesi hedeflenmiştir. ANAHTAR KELİMELER: Çağdaş Müzik, İlhan Usmanbaş, Flüt yapıtları, Hasan Uçarsu, 20. yüzyıl