Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuna, Tuğçe Ulugün
dc.contributor.authorYücel Pekiçten, Canan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:31:42Z
dc.date.available2022-06-20T20:31:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2410
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractÇalışma; koreograf ve dans sanatçısı tarafından; Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin, cinsiyetçi bakış açısı bağlamında yaratılmış olmasını eleştirerek, karakterlerin güncel kadın bakış açısıyla yeniden ele alınmasını ve analiz edilmesi amaçlamıştır. "All About the Heart" isimli çağdaş dans eseri de bu bağlamda üretilmiştir. Karakterlerin kadın bakış açısıyla yapılan analizinde; her üç kadın karakterin kusurlu arzuları, kötü tarafları, gelenek dışı eylemleri ile fiziksel olarak "var oluşu"nun bu eserin temelini oluşturmasına karar verilmiştir. Koreograf ve dansçı bu eserle kişisel deneyimlerinden yola çıkarak ele aldığı karakterler üzerinden, hem hayatın olağan akışı içerisinde karşılaştığı ayrıştırıcı betimlemelerle empoze edilen toplumsal rollerin işaret ettikleri ile hesaplaşmakta hem de yeni bir tavır ile karakterlere başka bir varoluş biçimi önermektedir. Karakterlerin gerçekliği, koreograf ve icracısının kendi gerçekliğinin süzgecinden geçirilerek, her üç solo ile birlikte, idealize edilmiş farklı kadın prototipleri sorgulanmakta; bu prototiplerin özelliklerini taşımayan "öteki" nin varoluş biçimi, tekil, sahnede tek başına var olan dansçının iç dünyası ile yüzleştiği, iç dünyasını izleyiciye aktarmak için kullandığı bir ifade aracı, bireysel ve özgün bir form olan "solo" ile sergilenmektedir.en_US
dc.format.mediumv, 147 sayfa : resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağdaş dansen_US
dc.subjectAll About the Hearten_US
dc.subjectKusurlu arzularen_US
dc.subjectSoloen_US
dc.titleÇağdaş dans ve opera: Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin kadın bakış açısıyla güncel koreografik yorumuen_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Sahne Sanatları Anasanat Dalı, Modern Dans Programıen_US
dc.institutionauthorYücel Pekiçten, Cananen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0073454en_US
dc.identifier.yrdEA62B3B3-7492-6E4B-828E-98D09D90F05Cen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster