Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüçlü, Özlem
dc.date.accessioned2022-06-08T18:33:23Z
dc.date.available2022-06-08T18:33:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-2864
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05Ea3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/389
dc.description.abstractSerge Avedikian’ın Hayırsızada [Chienne d’Histoire] adlı animasyon belgeseli, İstanbul’dasayıları giderek artan köpeklerin "şehri istilasının" önüne geçmek için İttihat ve Terakkihükümetinin 1910 yılında düzenlediği itlafı anlatır. Özel bir ilgiye değer olan ise Avedikian’ınfilmine hakim olan üslubun, hayvanın felaketinin temsiline dair bir kendi üzerine düşünüşütaşımasıdır. Bu yazı, Hayırsızada filminin biçimsel özelliklerine referansla hayvanlarınfelaketine odaklanmayı seçiyor. Felaketi, insan merkezli bir bakış açısından uzaklaşaraktahayyül eden bir anlatı üzerinden, felaketin temsili üzerine düşünüyor ve "insan-olmayan"ınsesine de açılabilen çoğul tarihlerin olasılığını araştırıyor.en_US
dc.description.abstractSerge Avedikian’s animated documentary Barking Island [Chienne d’Histoire] tells the dog massacre committed by the government of the Committee of Union and Progress in Istanbul in 1910 in order to prevent the "dogs’ invasion of the city". What deserves a significant attention is that the dominant stylistic features of the film carry a self-reflexive possibility regarding the representation of the catastrophe of the animal. This paper chooses to focus on the catastrophe of the animal in reference to the stylistic features of the film. Drawing upon a narrative which imagines catastrophe from a non-human perspective, it reflects on the representation of the catastrophe and searches for the possibility of multiple histories which opens to the sound of non-human.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKebikeç İnsan Bilimleri İçin Kaynak Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleHayvanın Felaketi, Manzaradan Lekelere: Hayırsızada (Serge Avedikian, 2010)en_US
dc.title.alternativeCatastrophe of the Animal, from the Scenery to the Stains: Barking Island (Serge Avedikian, 2010)en_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume46en_US
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage366en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpBd05Ea3lNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster