Abstract
Bu araştırmanın amacı akademik başarıyı etkileyen temel faktörlerden olan okul yaşam kalitesi ve öğrenci akademik motivasyon düzeyinin öğrenci görüşlerine göre yeterliğini ve ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı İzmir ili Menderes ilçesindeilköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim okullarında öğrenim gören 747 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada hem ilişkisel hem tarama (betimsel) modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaveri toplamak üzere, araştırmacılar tarafından geliştirilen, "okul yaşam kalitesi" ve "akademik motivasyon" ölçekleri kullanılmıştır. Öğrencilere ait demografik değişkenlerin (sınıf düzeyi, okultürü, anne ve babasının ne iş yaptığı, anne ve babanın beraber yaşayıp yaşamadığı, ailenin aylık geliri, öğrencinin sağlık probleminin olup olmadığı, kardeş sayısı, sporcu lisansının olupolmadığı, okul takımında oynayıp oynamadığı, sosyal faaliyetlere katılıp katılmadığı, annesinin ve babasının hayatta olup olmadığı ve ailesi ile yaşayıp yaşamadığı) okul yaşam kalitesini veöğrencilerin akademik motivasyon düzeyini etkileyip etkilemediğine ilişkin analizlere ve sonuçlarına yer verilmiştir. Öğrenci algılarına göre, okulların öğrencilere makul düzeyde biryaşam kalitesi sunduğu; öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerinin ortanın biraz üstünde olduğu ve bu iki değişken arasında ise orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.