Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErdok, Neş’e
dc.contributor.authorDoğrusöz, İhsan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:53:51Z
dc.date.available2022-06-20T20:53:51Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/4766
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstract17. Yüzyıl Hollanda Resminde; günlük yaşamın anlık görüntülerinden yararlanan, Janr (genre) geleneği temsilcisi sanatçıların "Natürmort Sanatına" estetik ve içeriksel yaklaşımları döneminin sosyal ve ekonomik koşulları ile bire bir ilişki içindeki sanat ortamını yansıtır. Coğrafi keşiflerle denizaşırı kıta'ların bulunması ve bunun sonucu kolonileşme, özellikle 17. Yüzyıl Hollanda'sında burjuva sınıfının zenginleşmesine ve bu sınıfın, Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinde sanatçıları maddi olarak destekleyen din adamlarının yerini almasına sebep olur. Hıristiyan dininde protestanlık olarak vukuu bulan reform hareketlerinin ve laikleşmenin, güzel sanatlar alanında da karşılığını bulduğuna şahit oluruz. Sanatı parası ile destekleyen kesimin değişmesi ile birlikte, dinsel konulu resimler, yerini özellikle 17. Yüzyıl Hollanda'sının orta-sınıf yaşam kesitlerinden örneklemelere ve daha dünyasal zevklerin ön plana çıktığı eserlere bırakır. Hollanda'nın ekonomik refahındaki artış sonucu, dünyevi zevklere olan eğilim, coğrafi keşifler vasıtasıyla bilinmeyene doğru bir ilgiye dönüşür. Coğrafi Keşifler, bilimsel araştırmalara da önayak olmuş, Okyanus-aşırı kıtaların "zooloji ve botanik" dallarındaki somut edinimleri, bilimsel kolleksiyonlar olarak derlenip, yayınlanmıştır. Bu kolleksiyonların yayınlanması, 17. Yüzyıl Hollandalı Sanatçıların "tema" arayışlarında verimli bir kaynak teşkil eder. Sanatçıların ifade biçimlerini yansıtan "tema" kavramı, en detaylı sembolik ayrıntılarla irdelenen natürmort resimlerinde, pazar yerleri, mutfak mekânları, yemek salonlarının yanında, sanatçıların çalışma masalarına kadar uzanan nesne gruplarından oluşan, kompozisyonlardaki seçiciliğin, belli sınırlar içinde uygulandığını görürüz. Bu seçicilik de Natürmortlarda, içeriğin konuyu belirleyen bir temsil izleğine sahip olduğunu kanıtlar.IV Geleneksel olarak natürmort veya insan yapımı nesnelerin ve doğal dünyanın betimlenmesi, evcil mekanlarda (insan yapımı içerisinde) mütevazilikle tanımlanmış türlerin en alaladesi olarak ifade edilmiştir. O, şu sırada bile halâ her an, her yerde bulunabilmektedir. Ve evrensel bir duyumu eşzamanlı ifade edebilmenin yetkinliğiyle iş yapmak isteyen sanatçılar için, kapkaçların ve yiyeceklerin zamansızlığı, hem ekonomiktir hem de halihazırda mevcut olandır. 17. Yüzyıl süresince Hollanda resim sanatının Janr (genre) geleneği içinde ayrı öneme sahip "Natürmort Resmi", 17. Yüzyıl öncesi varolmayan bir etkiye sahip olur. Sanatçıların kusursuzca üsluplaşan bir plastik metodoloji kullanarak eriştikleri görsel mükemmellik, resimdeki nesnelerin üzerinde elde ettikleri gerçeklik yanılsamasına sahip doku detaylarındaki nitelikle bütünleşir. 17. Yüzyıl Hollanda yağlıboya resminde Natürmort resmeden sanatçıların eriştiği "Altın-Çağ", 20. Yüzyılın sembolik imgelerle çalışan sanatçıların klâsik bir gelenek olarak inceledikleri, onlar için kaynakça teşkil edebilecek bir dönem olarak değer bulur.en_US
dc.format.medium93 sayfa ; resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title17.yüzyıl Hollanda resim sanatında natürmorten_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı Resim Programıen_US
dc.institutionauthorDoğrusöz, İhsanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0045140en_US
dc.identifier.yrd6723FCAD-42E5-4880-A25E-3D49D4785068en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster