Abstract
Türk fotoğraf sanatı Osmanlı son dönemindeki Abdullah Biraderler ile başlamış vegünümüze kadar Ara Güler gibi pek çok ünlü fotoğraf sanatçısının yetiştiği bir alan olmuştur.Cumhuriyet döneminde turistik ve belge amaçlı çekimler ile devam eden fotoğrafsanatı, 1980’lerden sonra belgesel hüviyetini yavaş yavaş sanatsal üretime bırakmayabaşlamıştır. Şahin Kaygun, fotoğraf sanatında deneysel çalışmaları ile bir öncü niteliğindeolup, çok erken hayata veda etmesine rağmen yaptığı başarılı işler ile adını Türkfotoğraf sanatı tarihine geçirmeyi başarmış bir sanatçıdır. Onun polaroid fotoğrafları vefotoğraf üzerine uyguladığı kazıma ve boya ile müdahale etme gibi teknikleri onu avangardve önemli kılmaktadır. 1980 öncesi politik olayların da etkisiyle sosyal değişim vegelişmeleri takip ederek dönemine hem ışık tutmuş, hem de belgesel özellikte fotoğraflarortaya koymuştur. Kaygun, eserlerinde fotoğraf dışı teknikleri kullanarak gerçekleştirdiğiözgün müdahaleleriyle sanatın farklı disiplinlerini çalışmalarında bir araya getirmiş,Türk fotoğraf sanatına estetik ve biçim olarak yeni bir anlatım dili kazandırmıştır. Yurtiçi ve yurt dışında düzenlediği fotoğraf sergileriyle Tüek fotoğrafını sanat camiasındabaşarıyla temsil etmiştir
Turkish photography art has started with the Abdullah Brothers in the last period of the Ottoman Empire and has been an area where many famous photographers such as Ara Güler have grown up to the present day. In the Republican period, the art of photography, which continued with the shooting for tourism and documentary purposes, began to leave the documentary identity to the artistic production after 1980s. Şahin Kaygun is a pioneer with his experimental works in photography and despite his very early life he is an artist who has succeeded in putting his name on the history of Turkish photography art. His techniques such as polaroid photographs and scraping and painting on photography make him avant-garde and important. In the period prior to 1980, following the social changes and developments under the influence of the political events, he brought to light both the period and documentary photographs. Kaygun brought together different disciplines of art with his original interventions in his works by using techniques other than photography.