Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository

DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.

Search MSGSÜ
Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorDoç. Dr. İsmail Emre Kavut
dc.contributor.authorKürkçü, Nurullah
dc.date.accessioned2023-08-24T09:17:19Z
dc.date.available2023-08-24T09:17:19Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5359
dc.description.abstractBilim kurgu sineması, sinema tarihinin başladığı süreden bu yana hep var olmuş ve insanların ilgisini her zaman çekmeyi başarmıştır. İnsanlar sinemadan o kadar fazla etkilenmektedir ki, filmlerde kullanılan mekân tasarımları insanlar üzerinde beğeni oluşturmakla birlikte insanların zevklerini ve isteklerini yönlendirmektedir. Teknolojik gelişmelerin sinema ve mekân üzerindeki etkisi sürekli artmaktadır. Gelişen yeni teknolojiler, sanatçının hayal gücüne daha da yaklaşmaktadır. Teknoloji, farklı disiplinler arasında bağlantı kurmakla birlikte, kendi alanlarındaki gelişmeyi de oldukça etkilemektedir. Etkilenen bu alanların sinemadaki yansımaları farklı türlerin konusu olmaktadır. İnsanlık gelişen teknoloji ile yeni alanlar keşfetmekte ve toplumun sosyal yapısı bu değişikliklerden etkilenmektedir. Savaşlar, ekonomik buhranlar ve yeni buluşlar bilimkurgu sinemasında sürekli yeni bir tür oluşturmaktadır. Bilimsel gelişmelerle birlikte iletişim çağına geçen yeni dünya düzeni, bilimkurgu sinemasında Siberpunk türünde karşılık bulmuştur. Dönemin teknolojik gelişmelerinden etkilenen bu tür, gelecekle ilgili tasvirler yapmaktadır. Geleceğin yaşam şekli ve teknolojisi her zaman merak konusu olmakla birlikte, birçok Siberpunk bilim kurgu filmi gelecek tasarım anlayışı üzerine tahmin yapmaktadır. Bu tez çalışması Siberpunk türü için önemli olan "Blade Runner", "Matrix" ve "Tron" filmleri üzerinden, geçmiş Siberpunk film mekân tasarımlarının gelecek öngörüsünün, günümüz mekân tasarımlarında ne kadar tutarlı bir karşılık bulduğu incelenmektedir. Günümüz mekân tasarımlarının ise teknolojik gelişmeler sonucu ne kadar değişikliğe uğradığı ve değişime uğrayan bu mekân tasarımlarının, gelecek öngörüsü üzerine analizi yapılmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilim Kurguen_US
dc.subjectBilim Kurgu sinemasıen_US
dc.subjectFilm mekanlarıen_US
dc.subjectMekân (Mimarlık)en_US
dc.subjectSiberpunken_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectMimari tasarımen_US
dc.subjectMatrixen_US
dc.subjectTronen_US
dc.subjectBlade Runneren_US
dc.titleBilimkurgu sinemasında siberpunk mekanların teknolojik gelişmeler sonucu değişimi ve gelecek tasarım anlayışı üzerine analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record