Abstract
Bir mesleğe yüklenen sorumlulukları ve meslek üyelerinin kamuya karşı yükümlülüklerini ihlal edebilecek davranışları tanımlayan kurallar, mesleki etik standartlar olarak adlandırılır. Öğretme odaklı bir meslek icra eden eğitimcilerin etik yükümlülüklerinin farkında olması ve bunları gerçekleştirme çabaları eğitimin niteliğini doğrudan etkiler. Eğitim ve öğretimde etiğin, eğitimin niteliğini belirlemek ve artırmak üzere sistemin bütününü denetleyen bir kontrol öğesi olması açısından ölçme-değerlendirme uygulamaları kapsamında ele alınması önemli ve gereklidir. Bu çalışmada; eğitim-öğretim sürecindeki kritik rolü göz önünde bulundurularak öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin test etme sürecinde testlerin hazırlanmasına, uygulanmasına, puanlanmasına ve sonuçlarının değerlendirilmesine ilişkin rolleri ve etik sorumlulukları tartışılmaktadır
The rules defining personal, organizational and corporate responsibilities expected of professionals and the behaviors that may violate the obligations of the members of a profession to the public are called the standards of professional ethics. Accomplishing an instruction-based profession, the educators' being aware of their ethical responsibilities and their effort in implementing them directly affects the quality of education. Due to its critical role of being the controller component of education system, dealing educational ethics in the concept of measurement and assessment practices is considerable. Thus, this paper discusses ethical standards in educational testing process and the roles and responsibilities of teachers and school principals in test preparation, test administration, test scoring and interpretation of the test results