Abstract
"Sanat Tarihinde İnsan ve Hayvan İmgelerinin Türcülük Bağlamında Karşılaştırılması" adlı eser metnini yazma amacım Gece Provası (2020) adlı kişisel sergimin bende çağrışımsal veya teorik yarattığı sorulara cevaplar bulmaktır. Çalışmamın hedefleri, insanların çağlar boyunca birbirlerine miras bıraktıkları güvenli sandıkları köklerini sorgulamak, insanın kendisini merkeze koymasının imkansızlığını ispatlamaktır. Çalışmanın ilk bölümünde batı felsefesinde ve düşünce tarihinde insanın merkezde kalma çabasının diğer canlılar için neye mal olduğunu ortaya koymayı amaçladım. Alışıla gelmiş türlerin ayrımcılığını kolaylaştıran yanlış bilinen doğruları aydınlatmayı hedefledim. İkinci bölümünde ise tür kelimesi ile ırk, sınıf, cins/cinsiyet gibi kavramlar arasındaki anlam ve pratik birliğini çözümlemeye çalıştım. Bahsettiğim statükocu dünya algısının arkasındaki kirli, kanlı, paslı algının temellerini sorguladım. Irkçılığın çoğunlukçu, ekonomik sınıfların maddiyatçı, cinsiyetçiliğin eril merkezlerini sanat tarihinden bana ilham veren ressamların eserleriyle dağıtmaya çalıştım.