Abstract
Bu tez/eser çalışmasında amacım, bir beden yapılandırması ve hareket eğitimi araştırma metodu olarak varolan bale tekniğinin, akışının, yapısının ve içeriğinin güncellenerek günümüz beden, birey ve somatik araştırmalarıyla ele alınıp, tüm bu bulgular ışığında çağdaş dans eğitiminde yer alan bale tekniği dersi uygulamaları kapsamında, yol gösterici nitelikte özgün ders içeriği, müfredatı ve pedagojik yöntemlerden oluşan yeni aynı zamanda bireysel bir yaklaşım önerebilmektir. Bu çalışmada, özellikle lisans derecesinde akademik çağdaş dans eğitiminde somatik araştırmaların bale tekniği uygulamalarına nasıl bir katkı sağlayabileceği araştırılmıştır. Bir çağdaş dans sanatçısı, eğitmeni ve koreografı olarak akademik düzeyde bale tekniği dersleri de vermekteyim. Bale tekniğinin bedeni özelikle dikey düzlemde, alt ve üst beden arasındaki koordinasyonu sağladığını, alt ekstremitede kuvvetlendirme yapabildiğini ve hareket potansiyelini açığa çıkardığını hem akademik eğitimimde deneyimledim, hem de eğitmen olarak bu etkiyi gözlemledim. Bu çalışmada, bale tekniğinin ekolleri, geleneksel yapısı, kullanılan dil ve terminoloji incelenip var olan tekniği günümüz akademik çağdaş dans eğitimine uyarlayarak alternatif önerilerde bulunulmuştur. Böylece yürüttüğüm çalışmayla, bale tekniğinin aktarımına yenilikçi ve güncel bir yaklaşımın oluşturulması hedeflenmiştir. Bu yaklaşımla akademik çağdaş dans eğitim programlarında bale tekniği uygulamalarının yeri ve önemi ve bale tekniğine somatik yaklaşımları inceleyip analiz ettim ve bu analizler sonucunda orta-ileri seviyede örnek teşkil edebilecek ders içerikleri hazırladım.