Mimar Sinan Fine Arts University Institutional Repository

DSpace@MSGSÜ digitally stores academic resources such as books, articles, dissertations, bulletins, reports, research data published directly or indirectly by Mimar Sinan Fine Arts University in international standarts, helps track the academic performance of the university, provides long term preservation for resources and makes publications available to Open Access in accordance with their copyright to increase the effect of publications.

Search MSGSÜ
Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKarayağız, Yalçın
dc.contributor.authorBüyükgüner, Huri Kiriş
dc.date.accessioned2023-11-23T11:18:26Z
dc.date.available2023-11-23T11:18:26Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/5575
dc.description.abstractModern insanın tarihi ile ilgili ilk bulgular homo sapiensin sanatsal çalışmaları ile başlamaktadır. Prehistorik zamanda verilen bu ilk sanat ürünleriyle günümüz Batı sanatını bağlayan temel imgeler hayvan figürleridir. Günümüz Batı sanatında sıkça gördüğümüz hayvan imgesinin tarihselliği sadece bir biçim olarak hayvan figürünün kullanılmasından ibaret değildir. Hayvanın tarifi, insanın sınırının çizilmesi meselesinde Batı felsefesinin ana konularından biri olagelmiştir. İnsan-hayvan ikiliği içerisinde değerlendirilen ve çoğunlukla ontolojik bir mesele olarak ele alınan hayvan sorusu, erkek-kadın, uygar-vahşi, beyaz-beyaz olmayan, kültür-doğa gibi ikiliklerin oluşmasının önünü açmış, günümüz toplum yapılanmasına büyük etkide bulunmuştur. Bu ikilikler 'öteki' kavramını doğurmuş ve bu 'öteki' kavramı zaman içerisinde başka ikiliklere de genişlemiştir. İnsanı tarif etmede ilk başvurulan kaynağın, hayvanın ne olduğu ile ilgili görüşlerin olması, hayvanı her zaman gündemde tutmuştur. Mağara resimlerinden günümüze uzanan zaman içerisinde insana ve hayvana bakışın geçirdiği değişimler sanat eserlerine yansımış, bu yansımalardan doğan imgeler bize, sanat tarihini anlamak için alternatif bir harita çizmiştir. 20. yüzyıl Batı sanatı, özellikle II. Dünya Savaşı sonrası yükselen postmodernist yaklaşımların da etkisiyle, kendisinden önce biriken bu külliyatı yeni bir gözle ele almış, alışılagelmiş doğa tarihi anlatımları içinden hayvanı çekip çıkararak, ona yeni ve alışılmadık bir haysiyet kazandırmıştır. Çağdaş sanatın multidisipliner yapısı, malzeme ve yöntem çeşitliliği, ekolojiye dair yeni gelişen endişelerle birleşerek hayvan konusunu hiç olmadığı kadar önemli bir yere koymuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAvrupa sanatıen_US
dc.subjectBatı felsefesien_US
dc.subjectBatı resim sanatıen_US
dc.subjectGörsel sanatlaren_US
dc.subjectGüncel sanaten_US
dc.subjectModern felsefeen_US
dc.subjectPostmodern sanaten_US
dc.subjectResim sanatıen_US
dc.subjectİnsan-hayvan ilişkilerien_US
dc.subjectPrimitif sanaten_US
dc.title20. yüzyıl batı sanatında hayvan imgesien_US
dc.title.alternativeThe animal image in 20th century western arten_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record