Abstract
Çalışmanın "Giriş" bölümünü izleyen ikinci bölümünde Bahar Ayini'nin oluşum sürecini tetikleyen dinamikler, literatürde bu konuda pek çok kaynak olması ve şeflik teknikleri odağından ayrılmamak adına mümkün olduğunca daraltılmış şekilde ele alınmış, Stravinski'nin Sergei Diagilev ve Rus Bale Topluluğu ile sanatsal iş birliklerine ve Bahar Ayini'nin tüm edisyonlarına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde, partisyona genel bakış kapsamında eserin çalgılaması ile bölüm ve alt bölümlerine, ayrıca prova numaralarına dair bilgiler aktarılmış, Bahar Ayini'ni yöneten ilk şeflerin karşılaştığı güçlükler ve sorunlara değinilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, Türkiye'nin önde gelen orkestra şefleri ile Bahar Ayini üzerine görüşmeler yapılmış, eserde karşılaştıkları güçlükler ve çözüm önerileri, fikirleri ve tavsiyeleri alınmak üzere Antonio Pirolli, Cem Mansur, Rengim Gökmen ve Gürer Aykal ile videolu konferans üzerinden yapılan görüşmeler metin haline getirilerek sunulmuştur. Çalışmanın ana odağını oluşturan beşinci bölümünde ise İgor Stravinski'nin Bahar Ayini eserinin sekiz alt başlık içeren 1. bölümünün orkestra şefliği teknikleri açısından güçlükleri ve çözüm önerileri partisyon örnekleri eşliğinde irdelenmiş ve tartışılmıştır.