Özet
Çalışmanın konusu, kentsel mekan, kent kültürü ve birey arasındaki ilişkilerin bağlantısının araştırılması ile uluslararası moda tasarımı platformunda varlık gösteren altkültür stillerinin tanımlanması ışığında Bağcılar'daki gençlik altkültürünün giyim alışkanlıklarının incelenmesi oluşturmaktadır. Bu kapsamda tez çalışması dört bölüme ayrılmıştır. İlk bölümde kentin merkez ve merkez dışı alanları arasındaki farklar incelenmiş; altkültürlerin doğmasına ve şekillenmesine zemin sağlayan gecekondu, varoş, getto ve periferi mahallelerinin tanımı yapılmıştır. Bu tanımlamalar nezdinde ülkemizde yaşanan kentsel dönüşüme değinilerek Bağcılar'ın mekansal ve kültürel konumlandırılmasının yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca Bağcılar'da saha çalışması ile araştırılacak olan gençlik altkültürünün literatürde nasıl işlendiğine yer verilmiştir. İkinci bölümde kültür, popülerkültür ve altkültür kavramlarının tanımı yapılarak; bu kavramların kent merkezi ve kentin merkez dışı alanlarında nasıl karşılık bulduğu, kentsel mekanın kültürün evrimine nasıl etki ettiği ve kitle iletişim araçları ile medyanın altkültürlere nasıl etki ettiği incelenmiştir. Üçüncü bölümde iletişim aracı olarak giyimin tanımı yapılmış ve gençlik altkültürlerinde milenyum sonrası küresel moda tasarımı eğilimleri ve stilleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde İstanbul, Bağcılar semtinde yapılmış olan saha çalışması ile yüzyüze gerçekleştirilen görüşmelerin verileri toplanarak son on yılda Bağcılar gençlik altkültürünün geçirdiği evrim incelenmiştir. Bağcılar gençlik altkültürüne dair toplanan birincil ve ikincil kaynak verilerinden esinlenerek "Ayandan Yana" isimli bir moda tasarımı projesi gerçekleştirilmiş ve 12 görünümden oluşan bir erkek giyim koleksiyonu ortaya çıkarılmıştır. Koleksiyona ait tüm aşamaların görselleri de tez çalışmasının bu son bölümüne eklenmiştir.