Abstract
Bu çalışma, Mithatcan Öcal'ın orkestra için bestelediği "Maschinenangst II" adlı yapıtını konu almaktadır. Yapıtın detaylı analizi öncesinde, Öcal'ın bestecilik kariyeri, bestecilik üslubunun zaman içinde sergilediği değişimler, birbiriyle bağlantılı yapıtları, yapıtları arasında birleştirici görev üstlenen ortak konular, besteciliğinin dönüşüm sürecinde ve şu anki bestecilik anlayışı özelinde etkilendiği besteciler, "Maschinenangst II" özelinde paralellik kurduğu besteciler, kendi yapıtlarına yaptığı göndermeler gibi konulara değinilmiştir. "Maschinenangst II"nin analizi kapsamında eserin formu incelenmiş, çalgılama ve orkestrasyon teknikleri (doku karşıtlıkları, tını formasyonları, çalgı gruplarının ilişkileri, çalım teknikleri) ile bestecilik tekniklerine yönelik kapsamlı bir analiz sunulmuştur. Analiz bölümünde, geleneksel müziklerden ve çağdaş bestecilerin yapıtlarından izler taşıyan kesitlere ilişkin açıklamalar da sunulmuştur. Bu eser metni ile birlikte, yazarın yaylılar orkestrası için Brancusi adlı eseri de yüksek lisans diploma çalışması olarak sunulmuştur.