Abstract
Mimarların detaylandırma çalışmalarından uzak durması, başlangıçta sağlıklı fi-
kirlerle yaratılmış mimari tasarımların, daha sonra hazır ve standart detaylarla bes-
lenmesine, bu detaylarla gerçekleştirilen tasarımların ise fastfood ve hazır yemekle
büyütülen çocuklar gibi obez ve hastalıklı binalara dönüşmesine yol açmaktadır. Bu
sorunun özellikle öğrencilik döneminden itibaren farkedilmesi ve öğrencilere, mima-
ri detaylandırma sürecinin ve bu süreçteki rollerinin eksiksiz ve doğru öğretilmesi
önemlidir.
Bu yaklaşımla, MSGSÜ Mimarlık Bölümünde 3. yarıyılda verilen ve kapsamını mi-
mari detaylandırma konularının oluşturduğu “İnce Yapı Bilgisi” dersinin öğretim ele-
manları tarafından, öğrencilerin belirli bir proje alanında, kısa süre de olsa, bir detay
tasarımcısı olarak rol almalarını, bu süreçte mimari detaylandırmanın önemini, ge-
rekliliğini ve doğasını anlamalarını sağlayacak atölye çalışması yapılmasının yararlı
olacağına karar verilmiştir. Detay tasarımcısı olarak alana ilk kez çıkan bir mimarlık
bölümü öğrencisinden istenecek en ilginç çalışma konularından biri “Okulunuzun
bir bölümünü yeniden tasarlayıp detaylandırınız” olabilir düşüncesiyle, 2016 Bahar
Döneminde Mimari Detaylandırma Atölye Çalışmasının teması, “Yeniden Detaylan-
dırma” olarak belirlenmiştir. “MSGSÜ fındıklı binasında bulunan öğrenci yemekha-
nesinin yeniden tasarımı ve detaylandırması” konulu bu atölye çalışması, MSGSÜ
Mimarlık Bölümü “İnce Yapı Bilgisi” dersi öğrencilerinin katılımı ile, 2015-2016 Bahar
Dönemi bitiminin hemen ertesinde, 13-15 Haziran tarihleri arasında, MSGSÜ Fındıklı
Binası 319 No’lu Atölyede gerçekleştirilmiştir.
Mimari detaylandırma kapsamındaki bu tür atölye çalışmalarının, her yıl farklı
proje alanlarında düzenlenmesinin ve bu çalışmaların yayın haline getirilmesinin
hem akademik literatüre hem de mimarlık pratiğine anlamlı bir katkı sağlayacağına
inanmaktayız.
Atölye çalışması MSGSÜ Yapı Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından desteklen-
miştir. Bu desteklerinden dolayı Merkez Müdürü sayın Prof.Dr. Sema Ergönül’e teşek-
kür ederiz.
Yrd.Doç.Dr. Ömer Ş. DENİZ