Abstract
"Beden Odaklı Farkındalık Pratikleri Aracılığıyla Koreografi'' adlı çalışmanın özü, koreografi yaratım ve hareket araştırması sürecinde beden odaklı farkındalık pratiklerinin araç olarak kullanılması ve spiritüel metamorfoz kavramının koreografik olarak araştırılmasıdır. Yaratım süreci boyunca icracılar tarafından düzenli olarak deneyimlenen beden odaklı farkındalık pratikleri, dansçıların fiziksel ve ruhsal potansiyellerini daha çok farketmelerine aracı olmuş ve bu farkındalık kendilerini hem fiziksel, hem de zihinsel olarak çok daha özgür bir biçimde ifade edebilmelerini sağlamıştır. Süreç sonunda, MSGSÜ İDK Çağdaş Dans Anasanat Dalı Lisans II. sınıf öğrencilerinin repertuvar çalışması olarak ''So' Hum / (I am That)'' adlı eser ortaya çıkmış ve pek çok kez seyirciyle buluşmuştur. So' Hum, çok eski zamanlardan beri kullanılan Sanskritçe bir mantradır. I Am That (Ben O'yum) anlamına gelen mantradaki That- 'O' nihai gerçekliği, tüm yaradılışı, evreni ya da dilerseniz tüm varoluşun özündeki Tanrı'yı temsil eder. Hepimiz özümüzde, 'O' sonsuz kaynağın ayrılmaz bir parçasıyız, birbirimizle ve tüm evrenle bağlantı halindeyiz, 'BİR'iz. Varoluş metaforlarından beslenerek kurgulanıp yaratılmış olan bu eser, bir 'ÖZ' arayışını temsil eder ve içimizdeki sonsuz kaynakla 'O'nunla buluşma anlarının, alanlarının peşinden gider. Bu Tez / Eser metninde, yaratım süreci boyunca hazırlık amacıyla deneyimlenen beden odaklı farkındalık pratiklerine, bu pratiklerin koreograf, icracı ve koreografi yaratım süreci üzerindeki etkilerine, süreç boyunca kullanılan diğer hareket üretme metotlarına, kompozisyon yöntemlerine, eserin kavramsal çerçevesini oluşturan öğelere ve sonuçta ortaya çıkan ürünün analizine odaklanılmıştır.