Abstract
Grafik tasarım alanı, sürekli gelişen teknolojiye ayak uydurarak kendini yenileyen ve dönüştüren bir alandır. Bu süreçte, grafik tasarımda meydana gelen her yeni teknolojik gelişme, yaratıcılığın sınırlarını genişletmiştir. 2010'ların başlarından itibaren yapay zekâ teknolojilerindeki gelişmeler, bu teknolojilerin kullanımını önemli ölçüde yaygınlaştırmıştır. 2010'ların ortalarından itibaren özellikle derin öğrenme ve makine öğrenmesi teknolojilerinin gelişimiyle birlikte, grafik tasarım alanında yapay zekânın kullanılmaya başladığı görülmektedir. Bunlar, otomatik görüntü oluşturma, tasarım önerileri, renk ve düzen optimizasyonu gibi başlıklar altında toplanabilir. Yapay zekâ teknolojilerindeki gelişmeler, grafik tasarım alanında yeni bir teknolojik sıçrama sürecini başlatmıştır. Bu çalışma, hızla gelişen yapay zekâ teknolojilerinin grafik tasarım alanı ile olan etkileşimlerini, entegrasyonlarını ve tasarım süreçleri ile tasarımcılar üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmada, öncelikle grafik tasarım disiplininin tanımı yapılmış, ardından görsel iletişim tasarımcısının vasıfları ve çalışma alanlarından bahsedilmiştir. Yapay zekânın tarihçesi ve tasarım endüstrisi üzerindeki olası etkileri alanyazın taraması yapılarak incelenmiştir. Daha sonra grafik tasarım alanında yapay zekâ kullanımı ve uygulamaları akademik ve akademik olmayan kaynakların araştırılması ile incelenmiştir. Ardından 7 vaka çalışması gerçekleştirilmiş ve nitel analiz yöntemi ile bu çalışmanın analizi yapılmıştır. Vaka çalışmaları sonucunda, yapay zekâ teknolojilerinin grafik tasarım alanında oldukça verimli birer araç olarak kullanılabileceği sonucuna varılarak tasarımcıların bu alanda daha güncel olmaları gerekliliği vurgulanmıştır.