Abstract
Eşik başta sanat olmak üzere yaşamın soyut ve somut anlamda her anında, her alanında yer edinen bir kavramdır. İnsanların duygu ve durum eşikleri, olumlu ya da olumsuz geçişlerinin her biri, öncesi ya da sonrası olan; diyaloglar bütünü ile bir şeyden dolayı ortaya çıkan soyut anlamda yani görünmeyenin eşikleriyle var olur. Bunun yanı sıra maddi olan bir evin kapı ve pencereleri de içeri ile dışarıyı birbirine bağlayan, ayıran ya da bir arada tutan geçişle yani somut olanın eşiği; görünenin eşiğiyle var olur. Dolayısıyla bu eser metin çalışması, soyut ve somut; görünen ve görünmeyen kavramları ele alarak sürekli bir biçimde hareketler bütününün buluşma ve ayrılma noktalarının, açılma ve kapanma anlarının mutlak bir izlekte olduğunu irdelemeyi hedeflemektedir. İlişki kurulan sanatçı ve eserlerde "eşik" kavramının resim, enstalasyon, kolaj gibi farklı janrlarda nasıl ele alındığı incelenmiştir. Bu eser metin çalışması eşik kavramının perspektif, mekân, ışık ve malzeme aracılığıyla birçok farklı yorumlama yöntemini gözlemledikten sonra bu çalışmaların kendi çalışmalarımla nasıl bir diyalog kurduğunu ve hangi yöntemlerle sürdürdüğünü ele almaktadır. Bunun için, araştırma sürecine paralel hazırladığım çalışmalarda, eşik kavramının çizim ve üç boyutlu eserlerin enstalasyon şekliyle izleyiciyi nasıl başka bir deneyim alanına davet ettiğini gözlemleyeceğiz.