Abstract
Müzik ve sanat tarihinde büyük yenilikler barındıran yirminci yüzyılın ilk yarısında Fransa'da müziğe yeni bir soluk getirmek amacıyla besteci Darius Milhaud (1892-1974), Georges Auric (1899-1983), Arthur Honegger (1892-1955), Germaine Tailleferre (1892-1983), Francis Poulenc (1899-1963) ve Louis Durey (1888-1979) bir araya gelerek Les Six (Fransız Altılıları) grubunu oluşturmuşlardır. Les Six grubu bestecileri müzikteki romantizm akımına karşı fikirde eserler ortaya koymayı amaç edinmişlerdir. Bunu klasik dönem bestecilerinden, halk müziğinden, dönemin popüler müziğinden etkilenerek; daha yalın, küçük gruplar ile icra edilebilecek eserler yazarak yapmaya çalışmışlardır. Yirminci yüzyıl boyunca süregelen savaşların yarattığı yıkım bestecilerin hayatlarını ve yapıtlarını etkilemiştir. Bu çalışmada grubun bestecilerinden; Arthur Honegger, Germaine Tailleferre, Darius Milhaud'nun klarnet sonatları incelenmiştir. Eserler, yapısal ve dönemsel açıdan incelenmiş olup, çalgıcılar ve bilgi edinmek isteyen kişiler için yapıtların anlaşılmasına ve yorumlanmasına katkıda bulunması amaçlanmıştır.