Abstract
41 sayılı kanun hükmünde kararname ile üniversiteye dönüştürülmüş olan İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nin son beş, altı yılı "Güzel Sanatlar Üniversitesine dönüşüm" çalışmaları ve gayretleri içinde geçmiştir. Akademi bünyesinde yapılan ve Akademinin bir güzel sanatlar üniversitesi perspektivi içinde gelişimini belirleyen ve yeni şekillenmesiyle gelişmelere de açık bir yerleşme alanına ve planlamasına kavuşturulmasını hedef alan çalışmalarda yapılmıştır.(*) Yeni yerleşme için yeterli büyüklükte ve güzel sanatlar eğitiminin niteliği de dikkate alınarak, İstanbul Teknik Üniversitesine ait Ayazağa kampüs planlaması içinde Botanik parkı olarak ayrılmış yaklaşık 50 Ha. lık alanın bu amaçla tahsis edilmesi uğraşılan sonuç vermemiş ve bu alan bugün giderek artan yoğunlukta gecekondularla kaplanmıştır. Bu gün ise, Mimar Sinan Üniversitesi adı altında eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdüren kurumun, mevcut yerleşim alanı ve yapılan, gereksinimlere cevap vermediği gibi yeni örgütlenmesinden gelen zorunlu gelişmelere de olanak tanımamaktadır. Dolayısıyla zaten diğer Yüksek Öğretim Kurumlan ile kıyaslandığında (bkz. şema M.S.Ü. İTÜ öğrenci sayısı ve ın2 karşılaştırması) öğrenci. başına düşen brüt m2 alanın (52 - 53 m2/öğr.1Tü IS - 15 m2/ öğr. Mimar Sinan Üniversitesi) Son derece düşük olduğu, sosyal, sportif ve diğer faaliyetlere hemen hemen bir alan bulunmadığı görülmektedir