Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtay, Güldehan Fatma
dc.contributor.authorDemir, Ataman
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:20Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:20Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjNU1qUXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/76
dc.description.abstractÇalışma, günümüz mimari atmosferinde sıklıkla telaffuz edilen kullanıcı katılımına ilişkin bir araştırma olarak ele alınmıştır. Kullanmak ve katılmak gibi birbirinden farklı iki eylemin bir arada tasavvur edilmesinin nas l bir mimari üre- time karşılık geleceği sorusu, çalışmanın çıkış noktasıdır. Bu bağlamda, mimarlık tarihi ve sosyal disiplinler alanlarında kullanıcının tanımına ilişkin kırılmalarla birlikte, kullanıcının günümüz mimarlık üretiminde nasıl bir ilişkiler a¤ içinde yer aldığını kavramak çalışmanın esas n oluşturur. Mekânın bir ilişkiler ağı ile örülü olması, zaman içerisinde mekânın kuruluşunun, bafl ndan sonuna tek elden ç kan üretimden, gittikçe daha da karmaşıklaşan bir üretim sürecine dönüşmesi, günümüzde özellikle kullan c -ürün ara yüzü bağlamında yeni tartışmaların zorunlu hale geldiği açık uçlu bir sistemi gündeme taşır. Bu yaklaşım, gerek tarihsel kırılmaların anlaşılması gerekse de kuramsal tartışmaların mimari üretime yansımalar ekseninde ele alınmıştır.en_US
dc.description.abstractThis paper focuses on the case of user participation that frequently enunciated in architectural atmosphere. The starting point of the research is disputing a produc- tional system that referres use and par- ticipate which of two are very different by means of action. In this context the main point is to research the breaking points of user in architectural history to conceive the position of user in architectural production process. In this context, the space which is defined as a network of relationships and a com- plicated productional process, brings up open ended systems which demands new arguments on the relationship between user-architectural product. This approach demands to deal with the the arguments in social atmosphere that effects the architec- tural production.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.titleMimari Üretimde Kullanım ve(ya) Katılımen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.institutionauthorDemir, Ataman
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage96en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRjNU1qUXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster