Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlusan, Ufuk
dc.contributor.authorTuran, Ahmet Zeki
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:22Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:22Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnNU9EQXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/84
dc.description.abstractBu makale, tezde tasarıma ilişkinyetkinleşme mecraları olarak tanımlanankavramsal kategorilerin görsel yansımalarını,tasarlanmış ürünler üzerinden açığa çıkarmave bu sayede mecraların birbirleriyle olanilişkilerini ortaya koyma amacındadır. Buokuma ilk önce bir öğrenci projesi, dahasonra ise kurum ve tasarımcı örnekleri üzerindengerçekleşmektedir. Makale bu yolla,kuramsal özellik gösteren modelinanlaşılabilirliğinin artacağını ve tasarımınpratik çerçevesiyle ilişkilendirilebileceğiniöngörmektedir. Mecra ilişkilerininyorumlanması ise, bu uğurda oluşturulan üçtemel karakteristiğe işaret etmektedir.en_US
dc.description.abstractThis article, through designed products, aims to reveal the visual reflections of conceptual categories which are defined as channels of competence acquisiton in the thesis. This way, it is foreseen that the relations of these channels to each other would be put forward. This perusal takes place firstly through a student project and then through institutions and designers. In this way, the article predicts that the theoretical model will be more understandable and can be related to the practical framework of design. Interpretation of channel relations points to three basic chen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.titleTasarımda Yetkinleşme Mecralarına İlişkin Görsel Bir Okumaen_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.endpage153en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTWpnNU9EQXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster