Abstract
Bu çalışmada, üniversite seçiminde okul tercihine yönelik tasarlanan orijinal bir web sitesinin kullanıcı deneyimi analizi yapılmıştır. "O Okul" isimli tasarımda, diğer tasarımlardan farklı olarak, farklı iki üniversitede okumuş öğrencilerin o okulları karşılaştırdıkları yorumları bulunmaktadır. Bilgi Mimarisi (BM) temelinde olan ve ilişkisel tarama tekniği ile yapılan araştırmada Teknoloji Kabul Modeli (TKM) kullanılmıştır. Araştırmanın uygulaması, çalışmaya katılmak isteyen 256 lise öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Öğrenci grubuna, internetten web sitesinin sunumuyla birlikte, site hakkındaki görüşlerine yönelik literatürden maddelerin bulunduğu bir anket uygulanmıştır. 5'li Likert türü ankette; TKM'den algılanan fayda, algınlanan kullanım kolaylığı ve kullanım niyeti olmak üzere 3 faktör, BM'den içerik tasarımı ve görsel tasarım olmak üzere 2 faktörden oluşan toplam 24 madde yer almaktadır. Veriler, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) ile 5 hipotez bağlamında analiz edilmiştir. Bulgular yoluyla, faktörler arasındaki etkileşim ortaya konarak, hipotezler kontrol edilmiştir. Modelin analiziyle, BM faktörlerinin TKM faktörlerini yordadığı onaylanırken, diğer yandan, tahmin edilenin dışındaki sonuçlara da ulaşılmıştır. Çalışmada, site kurulumunda kullanıcı görüşlerinin hangi noktalar için ek geliştirmeleri işaret ettiği de not edilmektedir.