Abstract
M.S.Ü. Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü 1995-1996 öğretim yılında da kendisine tanınan olanaklarda geçmiş yıllara nazaran olumlu gelişmeler olmamasına rağmen, yılların verdiği birikim ve öğretim elemanlarının özverileriyle eğitim ve öğretim düzeyini korumayı başarmıştır.
Raporun İçeriğindeki sayısal değerler bu savın kanıtlarıdır.
Ancak bu başarı çizgisi hiç bir zaman son çizgi olarak görülmemiştir. Bu amaçla, bölümümüz bir yandan kendi içinde müfredatını ve eğitim sürecini çağdaş eğitim modellerine eşdeğer hale getirme çabalarını sürdürürken diğer taraftan da eş eğitim yapan bölümlerle yapılan toplantılarla ülke çapındaki çabalarını sürdürmektedir.
Eğitim sürecinin çağdaş ve evrensel boyutlarda yeniden organizasyonu için bölümümüz
öğretim elemanlarının değerli katkılarıyla yapılan toplantıda; Sanat Arşivi
Yurtiçi eğitim kurumlarını inceleme ve araştırma/
Yurtdışı eğitim kurumlarını inceleme ve araştırma/
5 yıllık eğitim programını saptama/
Komisyonları kurulmuştur.
Bu komisyonlar çalışmalarını sürdürmektedirler. Hiç kuşku yok ki, tüm öğretim elemanlarımız bu çalışmaların hızlandırılmasının bilinci İçindedirler.
Bu çabalardan ayrı olarak başkanlıkça da bilgilenme ve yeniden organize olma modelleri üzerinde çalışmalar sürdürülmekte olup, Avrupa ve Amerika'daki altmışa yakın mimarlık eğitimi veren kurumun programlan incelenmiş değişik eğitim modelleri saptanmıştır.
Ülkemizdeki diğer mimarlık bölümlerinin başkanlarıyla yapılan toplantılarda da daha iyi eğitim ve özellikle eğitim süresinin beş yıla çıkarılması konusunda çalışmalar yapılmaktadır.