Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKavut, Emre
dc.contributor.authorÖztekin, Mertcan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:15:39Z
dc.date.available2022-06-20T20:15:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/1012
dc.descriptionTez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractVitrinler alışveriş yapacağımız mağaza hakkında bilgi veren öngörü mekânlarıdır. Bu mekânlar ticaretin başladığı eski dönemlere kadar uzanmaktadır. İlk vitrin örneklerinde kapatıcı bir yüzey ile ötülebilen, kullanılacağı zaman ön yüzeyi açık olarak kullanılan bir şekle sahipti. 18. Yüzyılda camın kullanılırlığının artması vitrinlerde de görülmeye başlamıştır. 19. Yüzyıl ile gelişen endüstriyle beraber cam daha geniş yüzeylerde kullanılmaya başlanmıştır. Vitrinler günümüze kadar uzanan bu sürede gelişen teknolojinin desteği ile bir ön bildiri mekânı olmuştur. Markaların kendine ait bir imajı vardır. İmajın oluşumunda da kurgu vardır. Markalar sahip oldukları kurguyu, markayı tercih edecek bireylere en doğru bir şekilde aktarmaları temel amaçlarıdır. Bu sebeple moda markalarında kurgu markanın sahip olduğu tüm birimlere aktarılır. Markalar, dönemsel moda trendleri ve ticari ihtiyaç ile beraber koleksiyonlarında konseptlerini kurgulamaktadırlar. Bu sebepten dolayı sezonlara göre değişen kurgularını bireylere aktarırken defile mekanları, afişler, fotoğraf çekimleri ve vitrin mekanlarından yararlanırlar. Vitrinler görsel imajın ve koleksiyon konseptinin gösterildiği mekânsal bir öğedir. Bu sebepten dolayı vitrinler markanın kurguladığı konseptin algılatılmasında önemli bir değere sahiptir. Vitrin içindeki tüm elemanların desteği ile kurgusal vitrin mekân tasarımı gerçekleşir. Vitrin sergilemesindeki tüm elamanlar, vitrin mekânını oluşturun yüzeyler, görünürlüğü artıran, tasarımı destekleyen ışıklandırmalar ve tüm tasarımı meydana getirebilecek elemanların yardımıyla bir kurgu tasarlanır. Bu çalışmada moda markalarının kimliği, kişiliği ve imajı incelenerek, markaların sahip olduğu karakterin tüm birimlere aktarılırken görsel tasarım desteği ile nasıl somutlaştırıldığı, bir iletişim aracı olan vitrinde kendi imajını ve o dönemdeki koleksiyonun bireylere algılatılmasını sağlayan kurgusal tasarımdan yararlanıldığı tespit edilmiş ve marka imajının kurgusal vitrin tasarımına aktarılması örnekler ile incelenmiştir.en_US
dc.format.mediumxv, 124 sayfa : renkli resim ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVitrinler -- Tasarımen_US
dc.subjectİç mimarlıken_US
dc.subjectMekân tasarımıen_US
dc.subjectModaen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.titleModa markalarında kurgusal vitrin tasarımıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İç Mimarlık Anabilim Dalı, İç Mimarlık Programıen_US
dc.institutionauthorÖztekin, Mertcanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0073509en_US
dc.identifier.yrd36FE6BBE-4546-274F-A0F2-C5CB25818403en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster