Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Modernite ilişkisi bağlamında Türkiye’de korumacı zihniyet: kurumsallaşma öncesi koruma olgusu
dc.contributor.advisor | Özaydın, Gülşen | |
dc.contributor.author | Kotas, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:20:56Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:20:56Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/1444 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015. | en_US |
dc.description | Kitapçık Başlığı : Tanzimat’tan GEEAYK’a Türkiye’de modernleşme ve koruma eylemleri akış tablosu . | en_US |
dc.description | Kaynakça (sayfa : 207-218) içerir. | en_US |
dc.description.abstract | Bu tezde GEEAYK (Gayrimenkul Eski Eserler ve Anıtlar Yüksek Kurulu) öncesinde Türkiye'de koruma düşüncesinin geçirdiği aşamalar, korumacı zihniyet ve modernite ilişkisi bağlamında irdelenmiştir. Tanzimat'tan Cumhuriyet'in ilanına, Cumhuriyet'in ilanından, imar faaliyetlerinin hız kazandığı 1930'a ve 1930'dan GEEAYK'ın kurulduğu 1951'e kadar kentsel mekândaki modernleşme hareketlerine paralel oluşan koruma olgusunun ortaya çıkartılmasına çalışılmıştır. Geleneksel ile moderni karşı karşıya getiren imar etkinlikleri karşısında Türkiye'de koruma düşüncesinin hangi dönemlerde ne şekilde kendini gösterdiği, imar planları üzerinden değerlendirilmiştir. Çıkartılan kanunlardaki bazı maddelerin ne ölçüde tarihi eserlerin kaybına sebep olduğu araştırılmış, istimlâk kararlarının hangi durumlarda geleneksel doku için tehdit oluşturduğu ortaya konmuştur. Bütüne bakıldığında Türkiye'de çoğu zaman istimlâklerle kent dokuları yok edilirken bu sürece tepki olarak eski eserlerin korunması düşüncesinin oluştuğu ve bunun da kurumsallaşma öncesi bir koruma alt yapısı yarattığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.format.medium | xi, 258 sayfa : resim, plan ; 30 cm. + 1 kitapçık (67 sayfa) | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mimari koruma -- Tarih -- Türkiye | en_US |
dc.subject | Koruma | en_US |
dc.subject | Modernite | en_US |
dc.subject | Geleneksel | en_US |
dc.subject | İmar planı | en_US |
dc.subject | İstimlak | en_US |
dc.title | Modernite ilişkisi bağlamında Türkiye’de korumacı zihniyet: kurumsallaşma öncesi koruma olgusu | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Şehir ve Bölge Planlama, Şehircilik Doktora Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Kotas, Pelin | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0065668 | en_US |
dc.identifier.yrd | 55A7A6A2-1B53-46E3-9F36-9953562A5F3F | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Doktora Tezleri [786]
Doctoral Theses