Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Resimsel kozmogoni’yi yaratma süreci
dc.contributor.advisor | Kara, Erdal | |
dc.contributor.author | Subaşiç, Azra | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:31:35Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:31:35Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/2367 | |
dc.description | Tez (Yüksek Lisans) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2016. | en_US |
dc.description.abstract | Üç ayrı bölümden oluşan bu çalışma kapsamında, sergilenen resimlerde işlenen yaratıcık sürecinin ayrıntılı incelenmesi hedeflenmiştir. Köken ve evrim süreçlerinin meydana getirdiği soruların araştırılmasından hayatın sürekli değişen formlarına odaklanılmıştır. Birinci bölümde, Fiedler ve Focillon’un sanat üzerine yazdıklarının teorik kısmı ele alınmıştır. Henri Focillon, sanatsal tarih açıklamalarına karşıt bir tavır sergilerken, ikonografi ve sembolizm üzerinden metinle bağdaşık dışsal faktörlerin sanatsal evrimini aktarmaya çalışmıştır. Bu bölümde, sanat formlarının zamanla nasıl değişime uğradığı ve zaman ile ruh arasında nasıl gelişme gösterdiği anlatılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde, analoji ile sanat eserinin kökeni ve kozmogoni (Kosmos’un kökeni) arasındaki ilişki işlenmiştir. Bu bağlamda, sanat eseri, evrenin mikrokosmik bir yansıması olarak ele alınmıştır. Hayatın formları (biçimleri) sadece sanatçının zihninde değil aynı zamanda bir çalışmadan diğerine sürekli değişim halindedir. Üçüncü bölümde ise yaratım sürecinin evrimini incelemekte ve özellikle renklerin önemi üzerinde durmaktadır. Goethe’nin teorilerinin ele alındığı bu bölümde, duygu ve ruh hali üzerinde etkili olan farklı renklerin psikolojik etkileri aktarılmaya çalışılmıştır. Bir sanat formu kendi gerçekliğini yaratmıştır. Yaşamın amorf formu aşamalı metamorfozun açıklaması haline gelmiştir. Tür, değişen dünyada sürekli olarak hareket eden bir yapıya sahiptir. Kendi metamorfozu bittiği yerde yeniden başlamaktadır. Bu süreç, resim sanatında tamamen sezgisel özellikler taşımaktadır. ANAHTAR KELİMELER: Kozmogoni, Oluşum Süreci, Yaratma Süreci, Biçimlerin Yaşamı, Renk | en_US |
dc.format.medium | v, 53 sayfa : renkli resim ; 30 cm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Resim sanatı | en_US |
dc.subject | Kozmogoni | en_US |
dc.subject | Renk | en_US |
dc.title | Resimsel kozmogoni’yi yaratma süreci | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı, Resim Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Subaşiç, Azra | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0068110 | en_US |
dc.identifier.yrd | 2E72BE76-F189-43BE-93F5-B7665F7C4D5F | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Yüksek Lisans Tezleri [3983]
Master's Theses