Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkay, Ali
dc.contributor.authorUskan, Nagehan
dc.date.accessioned2022-06-20T20:33:04Z
dc.date.available2022-06-20T20:33:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/2699
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018.en_US
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'de yaratıcı bir eylem olarak belgesel fikrini temsil ve öz temsil kavramlarıyla ilişkisi çerçevesinde incelemektedir. Ucuzlayan, yaygınlaşan ve erişimi kolaylaşan teknolojilerle birlikte belgesel sinemada öz temsilin yeri artmış ve bu durum, belgesel sinemaya biçimsel anlamda yeni bir katman kazandırmıştır. Sözünü ettiğimiz teknolojilerle birlikte temsil fikri sadece öz temsile evirilmekle kalmamış, aynı zamanda dönüştürücü öğeyi de bünyesine katmıştır. Bu dönüşüm, en ideal durumda, hem filme alanın kendisinde, hem seyircide, hem de toplumsal düzeyde yaşanır. Buradan hareketle belgesel sinemanın video-eylem olarak adlandırılan, video aracılığıyla görüntüyle eylem yapma biçimleriyle taşıdığı devamlılık ilişkisi üzerinden, belgesel-eylem kavramını önereceğiz. Buna ek olarak, günümüz Türkiye'sinde eylem olarak video ve belgeselin bulunduğu konum, sosyo-politik koşullarla taşıdıkları ilişkiler çerçevesinde karşılaştırmalı biçimde sorgulandığında, öz temsilin elverişli ortamlarda uygulanabilir olduğu tespit edilmiştir. Bu anlamda Türkiye sinemasında Kürt stereotiplerinin ellili yıllarda "Yok olarak temsil" inden yola çıkarak, 2000'li yıllara gelindiğinde öz temsile doğru evrildiği, bu öz temsilin kendini en çok "kişisel kameralarla", kendi hikayelerinin aktörü, yönetmeni ve seyircisi olan 1990'lı yılların çocuklarıyla gerçekleştirdiği gözlemlenmiştir. Bir var olma eylemi olarak belgesel sinemanın taşındığı dönüştürücü potansiyel, stereotiplerden kurtuluşla ilişkili olarak gelişmiştir.en_US
dc.format.mediumxiv, 337 sayfa ; 30 cm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBelgesel sinemaen_US
dc.subjectSinema -- Türkiyeen_US
dc.subjectKürt sorunuen_US
dc.subjectTürkiye -- Tarih -- 20. yüzyılen_US
dc.subjectKürt meselesien_US
dc.subjectÖz-temsilen_US
dc.subjectVideo-eylemen_US
dc.subjectStereotipleren_US
dc.subjectYılmaz Güneyen_US
dc.subjectİki Dil Bir Bavulen_US
dc.subjectPropagandaen_US
dc.title2000 sonrası Türkiye'sinde eylem olarak belgeselen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı, Genel Sosyoloji ve Metodoloji Programıen_US
dc.institutionauthorUskan, Nagehanen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0074122en_US
dc.identifier.yrd30136900-F643-9E4C-AE90-6190985B1608en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster