Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarcan, Hülya
dc.contributor.authorAkbulut, Şirin
dc.date.accessioned2022-06-20T20:37:43Z
dc.date.available2022-06-20T20:37:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3110
dc.descriptionTez (Sanatta Yeterlilik) -- Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.description.abstractBir temayı geliştirmek anlamına gelen çeşitleme 15.yüzyıldan çağımıza kadar bestecilerin yararlandığı bir form olmuştur. Çeşitlemeler, orkestra veya oda müziği için yazılan senfoni, sonat gibi büyük boyutlu yapıların içinde de yer alabilecekleri gibi, Tema ve Çeşitlemeler başlığı altında başlı başına bağımsız eserleri de oluşturabilirler. Besteciler bu formda çoğunlukla solo piyano için eserler vermişlerdir. Mozart, Beethoven ve Brahms da Piyano Edebiyatı'nda önemli yerleri olan "Tema ve Çeşitlemeler" bestelemiştir. Mozart'ın bir Fransız şarkısı "Ah, vous dirai-je maman" üzerine bestelenen Çeşitlemesi K 300e, Brahms'ın Heandel Çeşitlemeleri Op.24 ve Beethoven'ın Op.120 "Diabelli teması üzerine 33 Çeşitleme" adlı eserlerini örnek olarak seçip analiz ettik. Çeşitleme Formu'nun Klasik Dönem'den Romantik Dönem'e gösterdiği paralellikler ve gelişmeler incelendiğinde şunlara tanık oluruz: Her üç besteci, incelediğimiz yönleriyle, kişisel özelliklerini koruyarak klasik kompozisyon kurallarıyla hareket etmektedir. Mozart çeşitlemelerindeki süslemeyle yetinen yalınlık, yerini Beethoven'da çeşitli formların (menüet, füg v.b.) sisteme entegre edilmesine bırakmış, Brahms bir adım daha ileri giderek her çeşitlemeyi bir karakter parçasına dönüştürmüştür.en_US
dc.format.mediumVII, 98, [3] y. : nota ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectTemaen_US
dc.subjectÇeşitlemeleren_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectVirtüoziteen_US
dc.titleÜç tema ve çeşitleme örneği : W. A. Mozart çeşitlemeler K.300e L. van Beethoven-Diabelli çeşitlemeleri op.120 J. Brahms-Haendel çeşitlemeleri op.24en_US
dc.typeartThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı Piyano Programıen_US
dc.institutionauthorAkbulut, Şirinen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0048512en_US
dc.identifier.yrdC246712B-8C12-48F2-800F-C9170BB0BE4Ben_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster