Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞentürk, Yıldırım
dc.contributor.authorDil, Kemal
dc.date.accessioned2022-06-20T20:43:51Z
dc.date.available2022-06-20T20:43:51Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/3647
dc.descriptionTez (Doktora) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.en_US
dc.descriptionKaynakça var.en_US
dc.descriptionL-Eğitimen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, öğrencilerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmek üzere oluşturulduğu varsayılan ortaöğretim kurumlarındaki okul türleri, Ankara Mamak ilçesinde bulunan 12 okul türü üzerinden incelenmektedir. Bu okul türlerinin incelenmesi sürecinde idarecilerin, öğretmenlerin, rehber öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin deneyimlerine ve görüşlerine başvurulmak üzere niteliksel araştırma tekniklerinden yararlanılmaktadır. Araştırma özellikle, başta veliler ve öğrenciler olmak üzere, okullarda görev yapan idarecilerde ve öğretmenlerde ?iyi bir gelecek kurma? doğrultusunda ortaya çıkan beklentileri karşılama doğrultusunda anlam bulan ?okuma? isteği ile Türkiye'deki ortaöğretim kurumlarındaki çeşitlenme arasındaki ilişkiyi sorgulanmaktadır. Bu bağlamda, kuramsal açıdan Bourdieu ve eleştirel pedagojinin yaklaşımlarından yararlanılmaktadır. Eğitim sistemi, Bourdieu'nun kullandığı anlamda ?bir sosyal alan? olarak değerlendirilmektedir. Böylece, ortaöğretim sisteminde varolan okul türlerinin, ?sosyal ayrıştırma? süreci ile nasıl ilişkili olduğu irdelenmektedir.Anahtar kelimeler: Ortaöğretim, Okul Türleri, Eleştirel Pedagoji, Sosyal Alan, Ayrıştırmaen_US
dc.format.mediumIV, 233 y. ; 29 sm.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBir ayrıştırma pratiği olarak orta öğretim: Mamak örneğien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı Genel Sosyoloji ve Metodoloji Programıen_US
dc.institutionauthorDil, Kemalen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.demirbas0053737en_US
dc.identifier.yrd44C73CC9-9543-4D37-9511-A3ECD3CA5424en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster