Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Bir ayrıştırma pratiği olarak orta öğretim: Mamak örneği
dc.contributor.advisor | Şentürk, Yıldırım | |
dc.contributor.author | Dil, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T20:43:51Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T20:43:51Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14124/3647 | |
dc.description | Tez (Doktora) -- Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.description | Kaynakça var. | en_US |
dc.description | L-Eğitim | en_US |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, öğrencilerin yaratıcı yeteneklerini geliştirmek üzere oluşturulduğu varsayılan ortaöğretim kurumlarındaki okul türleri, Ankara Mamak ilçesinde bulunan 12 okul türü üzerinden incelenmektedir. Bu okul türlerinin incelenmesi sürecinde idarecilerin, öğretmenlerin, rehber öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin deneyimlerine ve görüşlerine başvurulmak üzere niteliksel araştırma tekniklerinden yararlanılmaktadır. Araştırma özellikle, başta veliler ve öğrenciler olmak üzere, okullarda görev yapan idarecilerde ve öğretmenlerde ?iyi bir gelecek kurma? doğrultusunda ortaya çıkan beklentileri karşılama doğrultusunda anlam bulan ?okuma? isteği ile Türkiye'deki ortaöğretim kurumlarındaki çeşitlenme arasındaki ilişkiyi sorgulanmaktadır. Bu bağlamda, kuramsal açıdan Bourdieu ve eleştirel pedagojinin yaklaşımlarından yararlanılmaktadır. Eğitim sistemi, Bourdieu'nun kullandığı anlamda ?bir sosyal alan? olarak değerlendirilmektedir. Böylece, ortaöğretim sisteminde varolan okul türlerinin, ?sosyal ayrıştırma? süreci ile nasıl ilişkili olduğu irdelenmektedir.Anahtar kelimeler: Ortaöğretim, Okul Türleri, Eleştirel Pedagoji, Sosyal Alan, Ayrıştırma | en_US |
dc.format.medium | IV, 233 y. ; 29 sm. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Bir ayrıştırma pratiği olarak orta öğretim: Mamak örneği | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı Genel Sosyoloji ve Metodoloji Programı | en_US |
dc.institutionauthor | Dil, Kemal | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.demirbas | 0053737 | en_US |
dc.identifier.yrd | 44C73CC9-9543-4D37-9511-A3ECD3CA5424 | en_US |
Bu öğenin dosyaları:
Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.
-
Doktora Tezleri [786]
Doctoral Theses