Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Toplam kayıt 1313, listelenen: 181-200

    • Faculty of Fine Arts Information Package 

      Dengiz, Nesrin; Erbaş, Erdem; Tökmeci, Ebru Özeke; Polat, Ebru Moçoş (Mimar Sinan Fine Arts University, 2008)
      Mimar Sinan Fine Arts University Fine Arts Faculty, since 1883 till today for 125 years has been the first and the most important art institution of our country. As understood from the content of this information catalog, ...
    • Neşet Günal’ın Toprak Adamları 

      Mimar Sinan Üniversitesi Sinema TV Merkezi (Mimar Sinan Üniversitesi Sinema TV Merkezi, 1983)
      1923 yılında Nevşehir’de doğdu. Babası Nevşehir ilinden, annesi Aksaray’ın Camili Ören Köyü’ndendir. İlkokulu Şerefli Koçhisar’da, ortaokulu Nevşehir’de bitirdi. 1939 yılında Nevşehir Belediyesi’nin sağladığı bursla ...
    • Faculty of Architecture information package 

      Dengiz, Nesrin (Mimar Sinan Fine Arts University, 2008)
      The history of our Faculty dates back to the Royal School of Fine Arts (Sanayi-i Nefise Mektebi) which was established in January 1882 and started its education in March 1883. The institution was then changed into the ...
    • Şükriye Dikmen: retrospektif sergisi 

      Dikmen, Şükriye (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, 1968)
      ŞÜKRİYE DİKMEN 1948'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'nin Yüksek Resim Bölümü'nden, 1953'te Paris École du Louvre'un Sanat Tarihi bölümünden mezun oldu. Paris'te üç sene Fernand Léger'nin atölyesinde, iki sene Académie ...
    • Emin Barın 

      Barın, Emin (Güzel Sanatlar Akademisi, 1978)
      Sanatı anlamaya çalışırken, Dürer’in ve öte yandan Rembrandt’in eserlerinde mekânı ne derece farklı düzenleyip afsallandırdıklarını gözlemleyen Heinrich Wölfflin (1864–1945), Rönesans-Barok ikililiğini apaçık ortaya koyarak ...
    • Sümer Gürel İle Giderayak Söyleşiler Dizisi 

      Önsöz: Prof. Dr. İsmet V. Alptekin (Mimar Sinan Üniversitesi, 2000)
      Önsöz Prof. Dr. Sümer Gürel, 1992-1993 akademik yılı itibarıyla Üniversitemizin Mimarlık Fakültesi, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü'nde göreve başlamıştır. Kendisinin, bizzat tanıklık ettiğim bazı “ilk”leri hayata geçirdiğini ...
    • Elektronik 

      Akdemir, Bilgin (Mimar Sinan Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, 1989)
      Türkçe olarak hazırlanmış elektronik ders kitaplarının sayısının çok az olması, öğrencileri yabancı dildeki kaynaklardan çalışmaya zorlamaktadır. İstanbul Üniversitesi Fizik Bölümü’nde önlisans fizik öğrencilerine verilecek ...
    • İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Sinema-TV Enstitüsü: belgelerle 20. yıl 

      İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Sinema-TV Enstitüsü (İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Sinema-TV Enstitüsü, 1989)
      TÜRK FİLM ARŞİVİNİ DEVLETE DEVREDENLER “Biz, Film Arşivi’nin hareket eden her noktasını; Türk insanının eğitimi ve Türk sinemasının gelişimi için çalıştırmaya kararlıyız. Bugüne kadar yaptığımız çalışmalar, bu sözlerimizin ...
    • Sinan the architect 

      Saatçi, Suphi (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2013)
      Introduction The book you are holding has been prepared to introduce Architect Sinan, the most prominent figure in our cultural and artistic heritage, to children and young readers. This great master made a lasting and ...
    • Dostluk Maçı = Freundschafts Spiel 

      Bilinmeyen yazar (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2004)
      Münster Sanat Akademisi, 2001, 2002 ve 2003 yıllarında Türkiye’deki yüksekokul ve sanat enstitüleriyle gerçekleştirdiği ortak projelerin ardından, 2004 yılı Aralık ayında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nin (MSGSÜ) ...
    • Serigrafik ekranda kullanılan bezler 

      Aysan, Şükrü (Mimar Sinan Üniversitesi, 1992)
      Serigrafik Ekranda Kullanılan Bezlerin Çeşitleri ve Nitelikleri Serigrafide, başlangıçta ucuz ve pamuklu bir kumaş olan organdi (organze) kullanılmaktaydı. Daha sonra, değirmenlerde un elemek amacıyla kullanılan ipek ...
    • Selçuk devrine ait resimli bir Anadolu yazması 

      Esin, Emel (Güzel Sanatlar Akademisi Türk Sanatı Tarihi Enstitüsü, 1963)
      Paris'te, Bibliothèque Nationale'de (Fransa Ulusal Kütüphanesi), Türk kültür ve sanatı açısından kıymetli el yazmaları bulunmaktadır. Bu bağlamda, Farsça yazılmış metinler arasında yer alması dolayısıyla "Persan 174 (nouveau ...
    • Türk Film Arşivi Sanat-Kültür Konuşmaları 

      Ceyhun, Demirtaş (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, 1974)
      Sayın Üyeler, 1974-75 gösteri programlarını, olanaklarımız elverdiğince, geçen yıl yaptığımız anket sonucunda üyelerimizin belirttiği istekler doğrultusunda düzenlemeye çalışacağız. Üyelerimizin büyük bir çoğunluğu, ...
    • Prof. Sabih Gözen: Kolaj Sergisi, 10–19 Nisan 2002, Mimar Sinan Üniversitesi, Osman Hamdi Bey Salonu, Fındıklı, İstanbul 

      Gözen, Sabih (Mimar Sinan Üniversitesi, 2002)
      Bu sergi, hiç yaşlanmayan bir ruhla, heyecan dolu düşünce ve sevgiyle çalışan bir B sanatçısının sergisidir. Sanat ve akademik hayatı başarılarla dolu geçmiş olsa da, bu başarıların yorgunluğuna kapılmadan, durmadan üreten ...
    • Mimar Sinan Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi koleksiyonundan resimler seçkisi, 1840-1940 = A selection of paintings from the collection Istanbul Museum of Paintings and Sculpture Mimar Sinan University 

      Bilinmeyen yazar (Mimar Sinan Üniversitesi, 2000)
      SUNUŞ / MESAJ Bizler bugün burada, bu güzel binada, "Japon - Türk Çağdaş Sanatı" başlıklı bu kapsamlı sergide, Asya’nın iki ucunda – en doğusunda ve en batısında – yaşayan Japon ve Türk uluslarının temsilcileri olarak ...
    • Planlamaya katılım: Türkiye’de 14. Dünya Şehircilik Kolokyumu, 6-7-8 Kasım 1990, İstanbul 

      Mimar Sinan Üniversitesi (Mimar Sinan Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, 1993)
      ÖN SUNUŞ Düşüncelerin, tartışmaların ve bunlardan çıkan sonuçların toplumun her kesimine, ilgili çevrelere ve kişilere duyurulması, iletilmesi; içinde bulunduğumuz koşullarda çok önemli bir husustur. İşte uzun yıllar, ...
    • Arşivdeki belgeler ışığında Güzel Sanatlar Akademisi’nde yabancı hocalar: Philipp Ginther’den (1929)-(1958) Kurt Erdmann’a kadar 

      Demir, Ataman (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2008)
      ÖNSÖZ: Türkiye'de mimarlık ve sanat eğitiminin gelişmesi ve modernleşmesi, yirminci yüzyılın ilk çeyreğinde Avrupa'da egemen olan modern sanatın Türkiye'ye getirilmesi, eğitim kurumlarındaki programlarının bu yolla reforme ...
    • Planlama eğitiminde temel tasarım: 2007-2014 

      Üstündağ, Kevser; Birik, Melih; Alpan, Ahmetcan (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2014)
      Bu kitap, 1994 yılında öğrenmeye ve öğretmeye başladığım, 2014 yılında hâlâ geliştirmeye devam ettiğim Temel Tasarım Atölyesi'nin 2007–2014 yılları arasında gerçekleştirilen çalışmalarının ortak bir ürünüdür. Atölye, ...
    • Filim ve video bantlı konuşma: Dr. Roy Paul Madsen 

      Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Film Arşivi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Türk Film Arşivi, 1975)
      Dr. Roy Paul Madsen / Ressam, yazar, eğitimci, konuşmacı, ilustrasyon ressamı canlandırma filmi yaratıcısı ve filim yapımcısı Dr. Roy Paul Madsen, 7 Temmuz, 1928'de Chicago'da doğdu. Danimarka ve Norveç asıllı bir ailenin ...
    • Denim ile Diyaloglar 2: Çevrede Lif Sanatı, Yüzey Değerlendirmeleri ve Giysi Tasarımı Sergisi: 31 Ekim-4 Kasım 2011, Mimar Sinan Salonu = Dialogues with Denim 2: Fiber Art in Environment, Surface Design Fashion, Design 

      Can, Kemal (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü, 2011)
      Her insanda iki göz vardır, ancak bu iki göz bile dünyayı farklı şekillerde görür. İşte bizim ilham kaynağımız da tam olarak bu farklılıktır. Çünkü dünyadaki her insan; farklı bir bakış açısı, farklı bir renk, farklı bir ...