Özet
Günümüzde seyahate zaman ayıran kesimin istekleri doğrultusunda yapılan seçimlerde; kültürel kazanımların yerine, lükse olan düşkünlük ve bunun bir başarı statüsü olarak görülmesi, tüketimin turizm kavramının merkezine yerleşmesine yol açmıştır. Turizm, bu dönemde varlığını devam ettirebilmek için farklı arayışlar içerisine girmiş ve temalı oteller ortaya çıkmıştır. Temalı otellerde mekân, karmaşa içerisinde ve zaman kavramından yoksundur. Bu otellerin yok mekânlar olarak tanımlanmasının sebebi, tasarlanan mekânların zamanla ve tarihle olan çelişkili ilişkileridir. Bilinçli olarak hedeşenen, hayale dayalı kurmacaların hayat bulduğu bir mekân yaratmaktır. Bu nedenle temalı otellerde yok mekân yerine, kurmaca-mekân tanımı getirilmelidir. Kurmaca-mekân; olmayan niteliklerin varmış gibi gösterilmeye çalışıldığı, yer ve zaman ilişkisinin kurulamadığı, kendisi ve çevresiyle çelişkiler içinde var olan mekânlardır. Tüketimin mekânlar üzerindeki etkisini artırması, kurmaca mekânları yaratmıştır. Kurmaca-mekânlarda asıl tüketilen; tarih, zaman ve yerellik kavramlarıdır.
With the historical development of accommodation places, there has become meaning developments on travel and accommodation concepts. With the speed of developing technology and communication, today "Tourism" strong as sector is increasing its importance in means of continuing economic movement. Necessity of sharing information and experience in each field has brought tourism sector together with other sectors and it is started to be reprogrammed with habits, individual desires and modern requirements. Within this direction, accommodation places reached new descriptions out of the scope of accustomed, standards. Especially, since reclassification of accommodation places is required, new terms describing place and accommodation understanding started to be entered in professional literature. The statement "Highly Individual Places" is shortened with the initials and "Hip has become the general adjective for the alternative hotels.