Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara
Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkaya, Dilvin Hazal
dc.contributor.authorUsman, Efe
dc.date.accessioned2022-06-08T18:31:19Z
dc.date.available2022-06-08T18:31:19Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.issn1302-2636
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJMk1qSXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14124/72
dc.description.abstractGünümüzde seyahate zaman ayıran kesimin istekleri doğrultusunda yapılan seçimlerde; kültürel kazanımların yerine, lükse olan düşkünlük ve bunun bir başarı statüsü olarak görülmesi, tüketimin turizm kavramının merkezine yerleşmesine yol açmıştır. Turizm, bu dönemde varlığını devam ettirebilmek için farklı arayışlar içerisine girmiş ve temalı oteller ortaya çıkmıştır. Temalı otellerde mekân, karmaşa içerisinde ve zaman kavramından yoksundur. Bu otellerin yok mekânlar olarak tanımlanmasının sebebi, tasarlanan mekânların zamanla ve tarihle olan çelişkili ilişkileridir. Bilinçli olarak hedeşenen, hayale dayalı kurmacaların hayat bulduğu bir mekân yaratmaktır. Bu nedenle temalı otellerde yok mekân yerine, kurmaca-mekân tanımı getirilmelidir. Kurmaca-mekân; olmayan niteliklerin varmış gibi gösterilmeye çalışıldığı, yer ve zaman ilişkisinin kurulamadığı, kendisi ve çevresiyle çelişkiler içinde var olan mekânlardır. Tüketimin mekânlar üzerindeki etkisini artırması, kurmaca mekânları yaratmıştır. Kurmaca-mekânlarda asıl tüketilen; tarih, zaman ve yerellik kavramlarıdır.en_US
dc.description.abstractWith the historical development of accommodation places, there has become meaning developments on travel and accommodation concepts. With the speed of developing technology and communication, today "Tourism" strong as sector is increasing its importance in means of continuing economic movement. Necessity of sharing information and experience in each field has brought tourism sector together with other sectors and it is started to be reprogrammed with habits, individual desires and modern requirements. Within this direction, accommodation places reached new descriptions out of the scope of accustomed, standards. Especially, since reclassification of accommodation places is required, new terms describing place and accommodation understanding started to be entered in professional literature. The statement "Highly Individual Places" is shortened with the initials and "Hip has become the general adjective for the alternative hotels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTasarım+Kuramen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.titleTemalI otel: yok-mekânla var edilmeye çalışılan ‘kurmaca mekân’en_US
dc.title.alternativeThemed hotel: 'fictional place' tried to be created through 'non-place'en_US
dc.typearticleen_US
dc.department. . .en_US
dc.institutionauthor. . .
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTVRJMk1qSXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster