Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi

Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

MSGSÜ'de Ara

Toplam kayıt 493, listelenen: 161-180

    • Yağlıboya resim restorasyonu ve etiği 

      Kocaman, Bahar ([y.y.], 1998)
      Tarihsel ve kültürel varlıkları zamanın yıpratıcı ve yok edici etkenlerinden koruma düşüncesi, kültürlerin geleceğe aktarılması amacını içermektedir. Bu amaçla eserlerin korunması (conservation) ve onarımı (restoration) ...
    • Soyut-somut espas 

      Kavukçu, Mehmet (Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996)
      Espas; hem çevresinde dolanabilen, hem içine girebilen, muhakkak surette katı formu saran bir boşluktur. Espası iki kategoriye ayırıyoruz: 1-Sınırlı ve Yapay Espas: Bir nokta ile diğer nokta arası bir yeri var. 2-Sınırsız ...
    • Anadolu halk resminden çağdaş Türk Resim Sanatına yansımalar 

      Köran, Temür ([y.y.], 1996)
      Halk resmi kavramını, çeşitli yönleriyle tanımak ve ortaya koymak, konuyu ancak malzeme çokluğu ve etraflıca irdelemekle olur. Genellikle bu tip resimlerde doğrudan bir ustalık gözükmez. Ama şematik olarak levha üzerine ...
    • 17. yüzyıl Hollanda resminde portre 

      Özbalcı, Ümran ([y.y.], 1998)
      Tez konusu seçimimde, Hollanda'ya yaptığım gezinin şüphesiz katkısı büyük oldu. Bir ülke resmini özgün yapıtları kendi topraklarında, müzelerde yoğun olarak gözlemlemek önemliydi. Hollanda öyle bir ülke ki, Delft'in dar ...
    • Tanrıların imgeleri, mitos ve düşler 

      Bozkurt, Mahmut ([y.y.], 1996)
      Günümüzde de varlığını sürdüren birçok sanat disiplini, uygarlık tarihi kadar eskidir. Bununla birlikte bu sanat disiplinleri, kültür tarihi içinde yalnızca üslup ve içerik açısından değişmekle kalmayıp; din, felsefe ve ...
    • Yabancı cennet 

      Karayağız, Yalçın (Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992)
      Yabancı Cennet (Özet) *"Din. sözcük itibarı ile ilk tarifinin yapıldığı 'Zendavesta'da: Tann'ya ve- yaTann yerine kabul edilmiş olan mistik kuvvetlere ve varlıklara karşı saygıyla karışık bir bağlılık duygusudur..." Din. ...
    • Işıksal elemanın pentür sanatına kazandırdığı ifade zenginliği 

      Türker, İbrahim Halil (Mimar Sinan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992)
      Işık dinamizm, dışavurumculuk ve psikolojik baskılarıyla, izleyicide gölgenin de katılımıyla ifadeye yönelik, ayrıca anlam zenginliğine sahip bir duygu yaratır (örneğin, Rembrandt). Işığın olduğu yerde gölge vardır. ...
    • Konstrüktivizm ve günümüze dek yansımaları 

      Ağyar, Murat Mete (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)
      Uluslararası bir akım olarak Konstrüktivizm, sanatın sınırları içinde kalan bir gelişmeydi. Konstrüktivizm, genellikle yalın geometrik biçimler ve endüstriyel malzemeden yararlanan heykelciğin bir kolu sayılır. Tatlin'in ...
    • Piktural elemanların günümüz sanatına kazandırdığı yeni boyutlarda karşıt değerlerin işlevi 

      Görgü, Serpil Ümit ([y.y.], 1994)
      Karşıt değerler denilince, bir sanat eserinde öteden beri var olan alışılagelmiş değerlerin, geleneksel ifade biçimlerinin ve sistemlerin, piktural elemanların belirli kalıplar içinde kullanıldığı değişmez ve kuralcı ...
    • Espas - form ilişkisi 

      Çeliker, Halim ([y.y.], 1992)
      Espas, Fransızca kökenli olup, bizde derinlik, aralık, boşluk, mekan, alan, uzay, perspektif, atmosfer vb. gibi kelimeleri karşılamaktadır. Bütün sanatlar belli bir espas içerir. Resim sanatı da yapısı gereği espassız ...
    • 17. yüzyıl figüratif resimde figür - manzara ilişkisi 

      Tor, Nurseren ([y.y.], 1991)
      Bu tez çalışmasında, 17. yüzyıl resiminde insan-doğa ilişkisi üzerinde durulmuştur. Bilindiği gibi Doğu ve Batı dünyasında sanat, değişik yönlerde gelişmiştir. İslam ülkesindeki resim yasağı nedeniyle ülkemiz de resim ...
    • Kurgusal mekan 

      Öztopçu, H. Avni (Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1989)
      "Her şeyi objeleştirme yeteneğine sahip insan yetisiyle, düşünsel olarak kurulan soyut dünyayı, objeleştirme -biçime sokma- sorunuyla uğraşıyorum"(l) sözü, sanat etkinliğimin yönünü ya da ilgi alanımı belirleme isteğindeki ...
    • Biçim ve Bölme 

      Gözgü, Ferhan ([y.y.], 1988)
      19. yüzyıl son çeyreği ve 20. yüzyıl pek çok sanat akımını kapsar. Sanatçı bu akımların tümünden ya da birinden etkilenebilir. İlişki kurduğum akımlar olarak kısaca Pop Art ve Foto-Gerçekçiliği belirledim. Yapıtlarımı ...
    • İmge ve çoğaltma 

      Küçüköner, Mustafa (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
      Gözünü doğaya açan ilk insanın ilk gördüğü ve duyumsadığı şeyleri belleğine alması ve onları tekrardan ortaya çıkarması imge çoğaltmasının ilk örnekleridir. İmgeleme yöntemiyle maddeyi başka bir biçime dönüştürme yetisine ...
    • Çağdaş müzecilik kavramı doğrultusunda Türk sanat müzelerinin kültürel etkinliklerinin saptanması 

      Atagök, Tomur ([y.y.], 1984)
      Çağdaş Müzecilik Kavramı Doğrultusunda Türk Sanat Müzelerinin Kültürel Etkinliklerinin Saptanması, bu çalışmanın konusudur. Toplumun sanat ve kültür anlayışının oluşmasını ve gelişmesini yönlendiren çağdaş sanat müzelerinin ...
    • Çağdaş resimde yeni romantikler 

      Okan, İrfan (Mimar Sinan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)
    • Sanat yapıtında bütünlüğü oluşturan belleğin tekrar öğesi ile ilişkisi 

      Baydar, Ş. Neşe (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)
      Bu çalışmada resimlerin üretim süreci ite metnin kurgulanması, bir koşutluk içinde geliştirilmiştir. Resimlerin oluşmasına kaynaklık eden birim biçim, dikey-yatay ve diagonal hareketlerin zenginliğine dikkat edilerek ...
    • Expresyonizmin Türk resmine girişi ve günümüze yansımaları 

      Yeşilbursa, Sevim ([y.y.], 2003)
      Bu metinde, Ekspresyonizmin kökeni, tarihsel gelişimi ve ülkemizdeki yansımaları incelenmiştir. Akım, yirminci yüzyılın başlarında ortaya çıkmış, temel olarak hem toplumun hem de sanatın alışılagelmiş kurallarına başkaldırı ...
    • Ekonomik altyapıya temellendirme bağlamında Türk resminde biçim sorunları 

      Arıcan, Meryem ([y.y.], 1996)
      "Çağdaş Türk Resmi" 1883'te Sanayi-i Nefise'nin kuruluşuyla başlamaktadır. Osman Hamdi Bey'in önderliğinde açılan bu okul doğrudan sanat amaçlı ilk kurum oluşunun yanı sıra, Türk resminde bir dönüm noktasını başlatmıştır. ...
    • Eugene Ysaye solo sonatlarında kemanın teknik ve müzik açısından kullanılış özellikleri 

      Halkacı Akın, Pelin ([y.y.], 2002)
      Öncelikle yapılan yazılı çalışmanın amacı, ne konuda olduğu ve hangi yöntemler izlenerek yapıldığı hakkında genel bilgi verilmiştir. Sonra Belçikalı besteci ve kemancı Eugéne Ysaye'nin (1858-1931) hayatı ve yazdığı diğer ...