Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Modern görsel kültür, sinema ve video: Bakış, beden ve kameranın gücü
(2014)
Bu makale iki konu üzerinden görsel kültürün oluşmasında sinema ve videonun yerini tartışmaktadır. Birinci kısımda bakış, iktidar, beden ve gözetim kavramlarının modern görsel kültürün dönüşmesinde nasıl bir yere sahip ...
MEKAN ALGISININ VE ANLATIMININ SUBJEKTİF YAPISI
(2018)
Mekan tasarımı paradoksal bir uğraştır.. Kavramlar yapıları gereği zihinseldir ve fiziksel evrende 'olmak' için temsilciye ihtiyaçları vardır. Mekan tasarımında gerçek olarak kabul edilen ve zamansal bir fenomen olan algı; ...
1940lı yıllarda Türk sineması
(2009)
1940’lı yılların Türk sineması İkinci Dünya Savaşı’nın etkisi altında şekillenir. Bu yıllarda sinema okullarında eğitim almamış ancak genel anlamda sanatsal ve kültürel vizyonu olan sinema meraklıları film üretmek amacıyla ...
Türkiye’deki Televizyon Üreticilerinin İnovasyon Karakteristikleri Üzerine Bir İnceleme
(2017)
İnovasyon kavramı son yıllarda, özellikleürünler düzeyinde, anlam ve teknoloji eksenlerindeçok boyutlu olarak incelenmektedir.Bu iki farklı boyutta, literatürde daha önceyoğunlukla teknoloji bağlamında incelenmişolan ...
TASARIMIN KRİZİ YA DA KRİZ TASARIMININ ÖNEMİ ÜZERİNE BİR DURUM OKUMASI
(2018)
Tasarlama eyleminin tasarlayıcı ile çevre arasında oluşturduğu karmaşık ilişkiler ve etki-tepki yumağını, sosyolojinin temel araştırma alanlarından biri olan eylem - yapı çarpışmasının dışında düşünebilmek olası değildir. ...
TAVŞANLARIN GÖZÜNDEN, TAVŞANLAR DAHİL: BAŞKA TÜRLÜ BİR BERLİN DUVARI BELGESELİ
(2019)
Bu makale, Bartosz Konopka’nın Berlin Duvarı’nın hikâyesini, alışılmadık birperspektiften, "tavşan gözünden", anlatan Królik po berlinsku (Rabbit á la Berlin,2009) adlı belgeseline odaklanmaktadır. Rabbit á la Berlin tarihi ...
György Pálfi'nin Taxıdermıa Filminde Beden Kullanımı
(2016)
György Pálfi, Taxidermia (2006) filminde, Macaristan tarihinin yüz yılı aşkın bir süreyi kapsayan üç siyasi dönemini, birbirini takip eden üç nesil erkek karakter ile anlatmaktadır. Anlatı, bu karakterlerin, iktidarın ...
ANLAM İÇİN TEMSİL YAPISI OLARAK TASARIM ÜRÜNÜ
(2019)
Tasarlama eyleminin imgelem boyutu; temsil formlarının hem fiziksel hem mental yapıları gereği antinomik katmanlar içerir. Kavramlar yapıları gereği zihinseldir ve fiziksel evrende 'olmak' için temsilciye ihtiyaçları vardır. ...