Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Açık Bilim, Sanat Arşivi
Açık Bilim, Sanat Arşivi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve yayınların etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.MSGSÜ'de Ara
Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Mekansal-zamansal veri madenciliğinde kümeleme analizi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Günümüzde, teknolojik gelişmeler ile birlikte üretilen ve depolanan veri hiç olmadığı
kadar büyümüş ve çeşitlenmiştir. Artık fotoğraf, video ya da uzayı gözlemleyerek
elde etiğimiz büyük boyutlu sinyallerden veri madenciliği ...
Kayıp veri analizi istatistiksel ve makine öğrenimi algoritmalarının karşılaştırılması
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Yapılan hemen hemen her araştırma çalışmasında hangi alanda olursa olsun kayıp
veri olma ihtimali vardır. Kayıp veri birçok nedenden kaynaklanabilir: bir anket
çalışmasında katılımcılar cevap vermeyi reddedebilir veya ...
Etik bir özneleşme politikası : Foucault’da iktidar ilişkileri bağlamında Deleuze ve Guattari’nin arzu mikropolitikası
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu tez çalışmasının maksadı, Michel Foucault ile Deleuze ve Guattari gibi filozofların teorik çalışmaları sayesinde mümkün olan ve topluma bakışımızı radikal bir şekilde dönüştüren mikrolojik bir perspektifin sağladığı ...
Çin kaynaklarına göre Sha-Tuo Türkleri tarihi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Doğu Göktürk Devleti 630 yılında tamamen yıkılarak Çin'in hâkimiyetine girerken Batı Göktürk Devleti 658 yılına kadar varlığını sürdürdü. 649 yılında Aşina Ho-lu önderliğinde toplanan Türk boyları T'ang Hanedanlığı'na karşı ...
Türk tezhip sanatı tarihinde yenilikçi yorumlar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Altınla süslemek (altınlamak) anlamına gelen tezhip, altın ve su bazlı boyalarla edebî, dini, bilimsel el yazmalarını, hat levha ve albümlerini, tuğraları, kitap kapaklarını, hilyeleri ve fermanları bezeme sanatıdır. Yazıyla ...
Caz tarihinde önemli kontrbasçılar
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Kontrbas birçok müzik türünde kendine yer bulmuş, özellikle klasik Batı müziği ve caz müziğinde varlığını önemli düzeyde hissettirmiş bir çalgıdır. Orkestranın en kalın sesli çalgılarından biri olan kontrbas, zamanla farklı ...
MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 17 / Bahar 2018
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Editoryal Sunuş: Sesli Düşünmek , Introduction: Thinking Aloud /
Begüm Özden Fırat ;
Toplumsal Bedenden Çıkan Tekinsiz Sesler: Gezi’nin Estetiği ya da ‘tıktıktıktıktıktık’lar ,
The Uncanny Sounds Emanating from the ...
MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 18 / Güz 2018
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Editöryel Sunuş: Roman-“Çingene”-Peripatetik ,
Introduction: Roma-Gypsy-Peripatetic /
Egemen Yılgür ;
Ötekinin Rejiminde Yersiz Yurtsuzlaştırılmış ve Mekânda Hudutsuz Kültürler ,
Deterritorialised and Spatially ...
Çağdaş dans ve opera: Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin kadın bakış açısıyla güncel koreografik yorumu
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Çalışma; koreograf ve dans sanatçısı tarafından; Kraliçe (Der Zwerg), Cio-Cio-San (Madam Butterfly) ve Pohjan Neito (Pohjan Neito) karakterlerinin, cinsiyetçi bakış açısı bağlamında yaratılmış olmasını eleştirerek, ...
Claude Debussy’nin "piyano etüdlerinin" incelenmesi
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)
Claude Achille Debussy (22 Ağustos 1862- 25 Mart 1918), 19. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkan Empresyonizm ve Sembolizm akımlarının estetik kaygılarını müziğe taşıyan en önemli bestecilerdendir. Müzikte Romantik Dönem'den ...